Compartiment juridic

a) colaborează şi acordă consiliere juridică tuturor compartimentelor din cadrul Direcţiei de “Asistenta Socială“, precum şi persoanelor fizice beneficiare ale serviciilor DAS;
b) elaborează proiectele de hotărâri, referatele şi rapoartele de specialitate, decizii, dispoziţii, regulamente, ordine, instrucţiuni, precum şi alte acte privind activitatea juridică a DAS;
c) răspunde tuturor adreselor înregistrate la DAS care implică formularea unui răspuns documentat şi justificat juridic;
d) avizează asupra legalităţii măsurilor care urmează a fi luate în desfăşurarea activităţii, precum şi asupra oricăror acte care pot angaja răspunderea patrimonială a DAS;
e) întocmeşte contracte de servicii, furnizare, lucrări sau orice alte acte cu caracter juridic, în legătură cu activitatea instituţiei – orice fel de modele de contracte, în funcţiei de raporturile contractuale ale DAS;
f) vizează de legalitate contractele de închiriere, acte aditionale şi somaţiile referitoare la locuinţele sociale aflate în administrarea DAS;
g) reprezintă interesele instituţiei în instanţele judecătoreşti, ori în faţă oricăror autorităţi, precum şi în relaţiile cu terţii, persoane fizice şi juridice pe baza delegaţiei emisă de Directorul General;
h) întocmesc dosarele şi înaintează aţiunile judecătoreşti pentru recuperarea sumelor restante la chiria şi utilităţile locuinţelor sociale, precum şi pentru evacuarea beneficiarilor care ocupă în mod abuziv aceste spaţii;
i) operează în programul informatic al beneficiarilor locuinţelor sociale, în baza hotărârilor judecătoreşti definitive şi irevocabile prin care acestia sunt obligaţi la plata datoriilor şi care urmează a fi puse în executare de către Direcţia de Venituri a Primăriei Baia Mare/executorul judecătoresc;
j) aplică viză de legalitate pe Deciziile emise de conducătorul instituţiei, pe contractele de achiziţii publice din cadrul DAS precum şi pe contractele de prestări a serviciilor sociale pentru beneficiarii înscrişi în Centrele sociale din structura DAS;
k) acordă consiliere juridică de specialitate atât personalului angajat cât şi beneficiarilor DAS;
l) îndrumă logistic activitatea de arhivare a documentelor instituţiei şi menţine o relaţie de colaborare cu Instituţia Arhivelor Judeţene;
m) respectă normele de protecţie a muncii şi P.S.I în cadrul compartimentului;
n) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, la dispoziţia expresă a directorului General;

Compartiment Autoritate Tutelară

a) înregistarea în programul CID a tuturor solicitărilor/documentelor care revin Autorității Tutelare și operarea lor;
b) efectuarea anchetelor sociale pentru dosarele de indemnizaţie creştere copil, în cazul familiilor consensuale;
c) obținerea de informații corecte prin deplasare în teren la domiciliul părților, în vederea emiterii anchetei psihosocială, care să evidențieze situația materială și financiară a părinților, în cazul proceselor de divorț cu copii, la solicitarea instanţelor judecătoreşti sau a notarilor;
d) transmiterea anchetei sociale la dosarul cauzei instrumentat de instanța judecătorească pentru temenul de judecată stabilit sau în termenul general de 30 de zile;
e) efectuarea anchetelor sociale pentru reducerea/anularea/eșalonarea taxei de timbru, stabilită în acțiunile existente pe rol ;
f) efectuarea anchetelor sociale în cauzele privind stabilirea programului de vizitare a minorului/ minorilor (minori cu părinți divorțați sau care conviețuiesc în concubinaj);
g) numirea de îndată a curatorului special, care să îl asiste sau îl reprezinte pe minor la încheierea actelor de dispoziție sau la dezbaterea procedurii succesorale, la cererea notarului public, conform art. 229 alin. (32) din Legea 71/2011;
h) efectuarea în teren a anchetelor sociale solicitate de Organele de Poliție și Parchet;
i) participă la audierea minorilor în vârstă de până la 14 ani care au calitatea de persoană vătămată într-un dosar penal, la solicitarea organului de cercetare penală, în conformitate cu art. 111, alin (82) din Codul de Procedură Penală;
j) participă la audierea minorilor în vârstă de până la 14 ani care au calitatea de martor într-un dosar penal, la solicitarea organului de cercetare penală, în conformitate cu art. 124, alin (2) din Codul de Procedură Penală;
k) veghează la îndeplinirea corespunzătoare de către asistentul persoanelor cu dizabilităţi intelectuale sau psihosociale, numit de notarul public, a sarcinilor sale şi, în acest scop, verifică rapoartele anuale ale acestuia, conform art. 5 din Legea nr. 140/2022 privind unele măsuri de ocrotire pentru persoanele cu dizabilităţi intelectuale şi psihosociale şi modificarea şi completarea unor acte normative ;
l) întocmeşte un raport de anchetă socială la solicitarea procurorului, în cadrul procedurii de instituire a consilierii judiciare sau a tutelei speciale, conform art. 938 din Codul de procedură civilă cu modificările şi completăriile ulterioare;
m) verifică îndeplinirea de către ocrotitorul sau reprezentantul persoanei ocrotite (persoana adultă pentru care s-a instituit consilierea judiciară sau tutela specială), a sarcinii de sesizare a instanţei de tutelă cu cel puţin 6 luni înainte de expirarea duratei pentru care masura a fost dispusă, în vederea reevaluării ei, potrivit art 168 alin (6) Cod Civil.
n) aplică prevederile art. 1 alin (3) din HG 52/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, respectiv efectuează în teren ancheta socială în vederea obținerii concediului / indemnizației / stimulentului de îngrijire a copilului până la 2 ani, în situaţia în care părinţii copilului nu sunt căsătoriţi, dar copilul a fost recunoscut;
o) aplicarea prevederilor Legii 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv eliberarea dovezii pentru părinte/tutore care pleacă la muncă în străinătate și care a notificat instituţia despre acest fapt, notificare care va conţine în mod obligatoriu desemnarea persoanei care se va ocupa de întreţinerea copilului pe perioada absenţei părinţilor sau tutorelui;
p) informarea şi consilierea în ceea ce privesc drepturile dar şi obligaţiile părinţilor sau a tutorilor faţă de copiii aflaţi în întreţinere ;
q) asistă persoanele vârstnice la încheierea oricărui act translativ de proprietate, având ca obiect bunuri proprii, în scopul întreţinerii şi îngrijirii sale, în temeiul art 30 alin (2) din Legea 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice cu modificările şi completările ulterioare;
r) monitorizarea îndeplinirii obligaţiilor contractuale de întreţinere de către întreţinători făţă de persoanele vârstnice întreţinute ;
s) respectă normele de protecţie a muncii şi P.S.I în cadrul compartimentului;

Compartiment Relaţii cu publicul

Atribuţii de evidenţă şi informare:
a) înregistrează şi ţine evidenţa cererilor, sesizărilor, reclamaţiilor, propunerilor şi scrisorilor persoanelor fizice şi juridice, adresate instituţiei sub formă de corespondenţă, pe care o primeşte sub semnătură, de la curier sau de la poştaş şi pe înregistrează în Registrul electronic de intrari iesiri - CID;
b) Verifică zilnic e_mailul DAS si descarca toate documentele adresate institutiei, înregistrându-le în Registrul electronic şi prezentate conducerii pentru rezolutie;
c) asigura repartizarea documentelor potrivit rezoluţiilor redactate de directorul General al directiei;
d) oferă informaţii privind modalitatea de a obţine documente, avize, aprobări care intra în sfera de competentă a compartimentelor din structura organizatorică a Direcţiei de “ASISTENTA SOCIALĂ “
e) preia şi distribuie mapele cu corespondenţa între serviciile instituţiei;
f) asigura confidenţialitatea datelor şi actelor deţinute de Direcţia de Asistenta Socială;
g) descărcă electronic corespondenţa provenită prin CIC – ul Primăriei Baia Mare;
h) asigură circuitul documentelor create de structurile organizatorice ale DAS şi destinate serviciilor din cadrul Primăriei Baia Mare;
i) asigură promovarea activităţilor DAS pe site-ul instituţiei;
j) întocmeşte rărpunsuri la solicitările formulate în temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public cu modificările şi completările ulterioare;
k) respectă normele de protecţie a muncii şi P.S.I în cadrul compartimentului;
l) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, la dispoziţia expresă a directorului General;

Compartiment Achiziţii Publice

a) elaborează Programul anual al achiziţiilor publice pentru anul următor, în funcţie de necesităţile identificate şi aprobate de conducătorul DAS, atat pentru fondurile din bugetul local, cat si pentru fondurile din cadrul proiectelor aflate in implementarea institutiei;
b) alege procedura sau tipul de achiziţiilor publice derulate in cadrul institutiei cu respectarea legislaţiei de specialitate;
c) întocmeşte calendarul tuturor procedurilor de achiziţie publica ;
d) elaborează anunţurile şi asigură publicarea lor în SEAP, precum si orice alte forme de publicitate impuse de cadrul legal de specialitate in vigoare;
e) elaborează documentaţia de atribuire, cu excepţia caietului de sarcini sau a documentaţiei descriptive, care implică cunoştinţe tehnice, care vor fi preluate spre publicitate de la specialistii in domeniu;
f) stabileşte clauzele contractuale obligatorii in cadrul procedurilor de achizitie publica;
g) stabileşte cerinţele minime de calificare şi selecţie impuse de autoritatea contractantă în documentaţiile de atribuire, cu aprobarea expresă a conducătorului instituţiei ;
h) stabileşte criteriul de atribuire al contractelor de achiziţie publică ;
i) identifică factorii de evaluare, precum şi ponderea lor, în funcţie de necesităţile şi priorităţile autorităţii contractante in cadrul fiecarei proceduri de achizitie publica in parte;
j) elaborează Fişa de date din documentaţia de atribuire ;
k) stabileşte formularele şi modelele din documentaţia de atribuire ;
l) stabileşte garanţiile, modalităţile de constituire şi cuantumurile acestora, conform prevederilor legale în vigoare ;
m) redactează notificarea sediului central al Unităţii de Coordonare şi Verificare a Achiziţiilor Publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice Bucureşti, conform legislaţiei de specialitate în vigoare ;
n) pregateste declaratiile de confidenţialitate şi imparţialitate ale membrilor comisiei de evaluare a ofertelor, înainte de şedinţa de deschidere a ofertelor, in vederea prevenirii situatiilor de incompatibilitate ;
o) inainteaza propuneri pentru membrii comisiei de evaluare, in vederea emiterii unei decizii in acest sens de catre directorul General al DAS ;
p) elaborează solicitările de clarificări sau de completare a documentaţiilor depuse de ofertanţi conform indicatiilor comisiei de evaluare si respecta termenul maxim în care se depun actele solicitate ;
q) acorda sprijin la elaborarea Procesului verbal de deschidere şi de evaluare al procedurii de achiziţie publică;
r) acorda sprijin la elaborarea Raportului de atribuire al procedurii de achiziţie ;
s) pregăteşte dosarul cu acte pentru procedurile de achiziţie asistate de observatorii desemnaţi de către Unitatea de Coordonare şi Verificare a Achiziţiilor Publice la nivel judeţean, conform legislaţiei de specialitate în vigoare ;
t) soluţionează eventualele contestaţii, împreună cu comisia de soluţionare a contestaţiilor, precum şi în colaborare cu specialiştii din procedura de achiziţie publică, cu respectarea dispoziţiilor conducătorului DAS;
u) propune adoptarea măsurilor provizorii, reglementate de lege, în caz de contestaţie, pe baza deciziilor adoptate de comisia de soluţionare a contestaţiilor şi pe baza deciziilor primite din partea conducătorului DAS ;
v) elaborează şi publică anunţul de atribuire al contractului de achiziţie publică ;
w) elaborează şi publică anunţul de anulare a procedurilor de achiziţie publică
x) definitivează şi arhivează dosarul procedurii de achiziţie publică;