a) colaborează şi acordă consiliere juridică tuturor compartimentelor din cadrul Direcţiei de “Asistenta Socială“, precum şi persoanelor fizice beneficiare ale serviciilor DAS;
b) elaborează proiectele de hotărâri, referatele şi rapoartele de specialitate, decizii, dispoziţii, regulamente, ordine, instrucţiuni, precum şi alte acte privind activitatea juridică a DAS;
c) răspunde tuturor adreselor înregistrate la DAS care implică formularea unui răspuns documentat şi justificat juridic;
d) avizează asupra legalităţii măsurilor care urmează a fi luate în desfăşurarea activităţii, precum şi asupra oricăror acte care pot angaja răspunderea patrimonială a DAS;
e) întocmeşte contracte de servicii, furnizare, lucrări sau orice alte acte cu caracter juridic, în legătură cu activitatea instituţiei – orice fel de modele de contracte, în funcţiei de raporturile contractuale ale DAS;
f) vizează de legalitate contractele de închiriere, acte aditionale şi somaţiile referitoare la locuinţele sociale aflate în administrarea DAS;
g) reprezintă interesele instituţiei în instanţele judecătoreşti, ori în faţă oricăror autorităţi, precum şi în relaţiile cu terţii, persoane fizice şi juridice pe baza delegaţiei emisă de Directorul General;
h) întocmesc dosarele şi înaintează aţiunile judecătoreşti pentru recuperarea sumelor restante la chiria şi utilităţile locuinţelor sociale, precum şi pentru evacuarea beneficiarilor care ocupă în mod abuziv aceste spaţii;
i) operează în programul informatic al beneficiarilor locuinţelor sociale, în baza hotărârilor judecătoreşti definitive şi irevocabile prin care acestia sunt obligaţi la plata datoriilor şi care urmează a fi puse în executare de către Direcţia de Venituri a Primăriei Baia Mare/executorul judecătoresc;
j) aplică viză de legalitate pe Deciziile emise de conducătorul instituţiei, pe contractele de achiziţii publice din cadrul DAS precum şi pe contractele de prestări a serviciilor sociale pentru beneficiarii înscrişi în Centrele sociale din structura DAS;
k) acordă consiliere juridică de specialitate atât personalului angajat cât şi beneficiarilor DAS;
l) îndrumă logistic activitatea de arhivare a documentelor instituţiei şi menţine o relaţie de colaborare cu Instituţia Arhivelor Judeţene;
m) respectă normele de protecţie a muncii şi P.S.I în cadrul compartimentului;
n) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, la dispoziţia expresă a directorului General;