Creșa Baia Mare

La nivelul Municipiului Baia Mare, funcţionează în prezent 4 creşe si un centru de educatie timpurie, respectiv:

Centrul de Educație Timpurie CURCUBEU


Capacitate de 40 locuri

Bdul Republicii, nr. 70A,
Baia Mare.

Creşa nr. 2


Capacitate de 80 locuri

Vasile Alecsandri, nr. 58,
Baia Mare

Creşa nr. 3


Capacitate de 80 locuri

B-dul Bucureşti, nr. 6 A,
Baia Mare

Creşa nr. 5


Capacitate de 80 locuri

Strada Narciselor, nr. 2,
Baia Mare

Creşa nr. 10


Capacitate de 70 locuri

Strada Amurgului, nr.1,
Baia Mare

Îi așteptăm pe micuți în creșele noastre de poveste, locuri primitoare, călduroase, cu personal calificat ce pune suflet în activitatea desfășurată cu copiii cu vârste cuprinse  între 0 și 3 anișori. Alături de noi, copilul dvs învață primii pași, primele cuvinte, descoperă lumea minunată a copilăriei.

Pașii ce trebuie urmați:

ÎNSCRIEREA  COPIILOR  ÎN  CREȘA BAIA MARE ÎN ANUL  ȘCOLAR    2025 – 2026

  • În conformitate cu Ordinul Ministerului Educației nr. 3436/28.02.2025 privind aprobarea Calendarului înscrierii copiilor antepreșcolari și preșcolari în anul școlar 2025-2026 în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și / sau antepreșcolari și în servicii de educație timpurie complementare.
  • NUMĂR LOCURI APROBATE  PRIN  PLANUL  DE  ȘCOLARIZARE
  • Nivel învățământ : educație timpurie – învățământ antepreșcolar
  • Tip program : program prelungit

Înscrierea_copiilor_în_creșa_Baia_Mare_anul_școlar_2025_-_2026.pdf

CALENDARUL  ÎNSCRIERII COPIILOR  ANTEPREȘCOLARI ÎN  ANUL  ȘCOLAR 2025 – 2026

Calendarul_Înscrierii_copiilor_antepreșcolari_în_anul_școlar_2025_-_2026.pdf

PROGRAM  PRELUARE  DOSARE  PENTRU ÎNSCRIEREA  COPIILOR  ANTEPREȘCOLARI ÎN  ANUL  ȘCOLAR 2025 – 2026

 Program_preluare_dosare_pentru_încrierea_copiilor_antepreșcolari_2025_-_2026.pdf

DOCUMENTELE  DOSARULUI DE  ÎNSCRIERE

  1. Cerere de înscriere (se primește la depunerea dosarului)
  2. copie de pe certificatul de naştere al copilului;
  3. copie de pe actele de identitate ale părinţilor/ reprezentantului legal;
  4. adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți / reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire a copilului;
  5. alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale de înscriere.

 La dosarul de înscriere se adaugă, la începutul anului școlar,  următoarele documente:

  1. adeverință de la medicul de familie în care se menționează că respectivul copil este sănătos clinic; adeverința este necesară în prima zi de prezentare a copilului în unitatea de învățământ;
  2. avizul epidemiologic/dovada de vaccinare, întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat(ă) de medicul de familie al copilului cu maximum 5 zile înainte de a începe frecventarea unității.

Dosarele se pot transmite și în format electronic pe adresa: inscrieri.cresa@baiamare.ro. Pentru înscrierea online, se descarcă cererea de pe pe site-ul Primăriei Baia Mare sau al Direcției de Asistență Socială Baia Mare, secțiunea Creșe.

Informații suplimentare la tel. 0262-217459.

CRITERII GENERALE DE DEPARTAJARE APLICABILE ÎN CAZUL ÎN CARE NUMĂRUL CERERILOR DE ÎNSCRIERE ESTE MAI MARE DECÂT NUMĂRUL LOCURILOR

Criterii_generale_de_departajare.pdf

 

 

Obiective generaleTipurile de serviciiTipurile de activități

a) stimularea diferenţiată a copilului în vederea dezvoltării sale individuale în plan intelectual, socio-afectiv şi psihomotric, ţinând cont de particularităţile specifice de vârstă ale acestuia şi de potenţialul său evaluat;
b) realizarea unui demers educaţional bazat pe interacţiunea activă cu adultul, rutina zilnică, organizarea eficientă şi protectivă a mediului şi a activităţilor de învăţare;
c) promovarea jocului ca formă de activitate, metodă, procedeu şi mijloc de realizare a demersurilor educaţionale la vârstele timpurii;
d) promovarea interacţiunii cu ceilalţi copii prin activităţi de grup specifice vârstei;
e) sprijinirea părinţilor şi familiei în educaţia timpurie a copiilor.
În îndeplinirea scopului lor, creşele realizează, în principal, următoarele activităţi:
a) asigură servicii de îngrijire, supraveghere şi educaţie a copiilor de vârstă antepreşcolară, prin personalul angajat specializat şi/sau protocoale cu structuri specializate;
b) asigură un program de educaţie timpurie adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi particularităţilor copiilor de vârstă antepreşcolară, prin personalul angajat specializat şi/sau protocoale cu structuri specializate;
c) asigură supravegherea stării de sănătate şi de igienă a copiilor şi acordă primul ajutor şi îngrijirile medicale necesare în caz de îmbolnăvire, până la momentul preluării copilului de susţinătorul legal sau al internării într-o unitate medicală, după caz, prin personalul angajat specializat sau protocoale cu structuri specializate;
d) asigură nutriţia copiilor cu respectarea normelor legale în vigoare, prin personalul angajat specializat sau protocoale cu structuri specializate;
e) colaborează cu familiile copiilor care frecventează creşa şi realizează o relaţie de parteneriat activ cu părinţii/reprezentanţii legali în respectarea interesului copilului, prin personalul specializat sau protocoale cu structuri specializate;
f) asigură consiliere şi sprijin pentru părinţii/reprezentanţii legali ai copiilor, prin personalul angajat specializat sau protocoale cu structuri specializate;
g) contribuie la depistarea precoce a situaţiilor de risc care pot determina separarea copilului de părinţii săi şi sesizează instituţiile abilitate în acest sens, prin personalul angajat specializat sau protocoale cu structuri specializate.

a) servicii de educaţie timpurie realizate în baza unui curriculum naţional, centrat pe dezvoltarea fizică, cognitivă, emoţională şi socială a copiilor, respectiv pe remedierea timpurie a eventualelor dificultăţi/deficienţe de dezvoltare;
b) servicii de îngrijire, protecţie şi nutriţie a copiilor;
c) servicii de supraveghere a stării de sănătate a copilului;
d) servicii complementare pentru copil, familie, respectiv servicii de consiliere, de educaţie parentală, de informare.
Pe lângă serviciile enunțate mai sus, în creșele din Baia Mare, serviciile prestate copiilor se mai axează si pe:
1) supravegherea starii de sanatate si de igiena a copiilor si acordarea primului ajutor, precum si îngrijirile medicale necesare in caz de îmbolnăvire, până la momentul preluarii copilului de sustinatorul legal sau al internarii intr-o unitate medicala, dupa caz, prin personalul angajat specializat sau protocoale cu structuri specializate;
2) nutritia copiilor cu respectarea normelor legale in vigoare, prin doctorul specializat în nutriție, angajat al DAS Baia Mare. Acesta realizează calculația calorica a meniurilor lunare, precum și combinațiile între alimentele din meniul fiecărei zile, conform normativelor;
3) colaborarea cu familiile copiilor care frecventeaza cresa si dezvoltarea unei relatii de parteneriat activ cu parintii/reprezentantii legali in respectarea interesului copilului;
4) consilierea si sprijinirea parintilor/reprezentantilor legali ai copiilor, prin personalul angajat specializat din creșe;
5) contribuția la depistarea precoce a situatiilor de risc care pot determina separarea copilului de parintii sai si sesizeaza institutiile abilitate in acest sens, prin personalul angajat specializat din DAS Baia Mare.
În activitatea desfăşurată în unităţile în care se oferă servicii de educaţie antepreşcolară se respectă dreptul copilului la joc ca formă de activitate, metodă, procedeu şi mijloc de realizare a demersurilor educaţionale la vârste timpurii, precum şi ca metodă de stimulare a capacităţii şi creativităţii copilului, ca un drept al acestuia şi ca o deschidere spre libertatea de a alege, potrivit nevoilor proprii.

a) jocul cu jucăria, jocul simbolic, jocul senzorial, jocul cu nisip şi apă, jocul de construcţie, jocul didactic;
b) activităţi artistice şi de îndemânare: desen, pictură, modelaj, activităţi practice şi gospodăreşti;
c) activităţi de muzică şi de mişcare: audiţii, jocuri muzicale, jocuri cu text şi cânt, cântece, euritmie;
d) activităţi de creaţie şi de comunicare: povestiri, memorizări, lucrul cu cartea, citire de imagini;
e) activităţi de cunoaştere: observări, lecturi după imagini, activităţi matematice, convorbiri, jocuri didactice, experimente;
f) activităţi în aer liber: plimbări, jocuri la nisipar, jocuri şi întreceri sportive, utilizarea aparatelor de joacă.