a) elaborează Programul anual al achiziţiilor publice pentru anul următor, în funcţie de necesităţile identificate şi aprobate de conducătorul DAS, atat pentru fondurile din bugetul local, cat si pentru fondurile din cadrul proiectelor aflate in implementarea institutiei;
b) alege procedura sau tipul de achiziţiilor publice derulate in cadrul institutiei cu respectarea legislaţiei de specialitate;
c) întocmeşte calendarul tuturor procedurilor de achiziţie publica ;
d) elaborează anunţurile şi asigură publicarea lor în SEAP, precum si orice alte forme de publicitate impuse de cadrul legal de specialitate in vigoare;
e) elaborează documentaţia de atribuire, cu excepţia caietului de sarcini sau a documentaţiei descriptive, care implică cunoştinţe tehnice, care vor fi preluate spre publicitate de la specialistii in domeniu;
f) stabileşte clauzele contractuale obligatorii in cadrul procedurilor de achizitie publica;
g) stabileşte cerinţele minime de calificare şi selecţie impuse de autoritatea contractantă în documentaţiile de atribuire, cu aprobarea expresă a conducătorului instituţiei ;
h) stabileşte criteriul de atribuire al contractelor de achiziţie publică ;
i) identifică factorii de evaluare, precum şi ponderea lor, în funcţie de necesităţile şi priorităţile autorităţii contractante in cadrul fiecarei proceduri de achizitie publica in parte;
j) elaborează Fişa de date din documentaţia de atribuire ;
k) stabileşte formularele şi modelele din documentaţia de atribuire ;
l) stabileşte garanţiile, modalităţile de constituire şi cuantumurile acestora, conform prevederilor legale în vigoare ;
m) redactează notificarea sediului central al Unităţii de Coordonare şi Verificare a Achiziţiilor Publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice Bucureşti, conform legislaţiei de specialitate în vigoare ;
n) pregateste declaratiile de confidenţialitate şi imparţialitate ale membrilor comisiei de evaluare a ofertelor, înainte de şedinţa de deschidere a ofertelor, in vederea prevenirii situatiilor de incompatibilitate ;
o) inainteaza propuneri pentru membrii comisiei de evaluare, in vederea emiterii unei decizii in acest sens de catre directorul General al DAS ;
p) elaborează solicitările de clarificări sau de completare a documentaţiilor depuse de ofertanţi conform indicatiilor comisiei de evaluare si respecta termenul maxim în care se depun actele solicitate ;
q) acorda sprijin la elaborarea Procesului verbal de deschidere şi de evaluare al procedurii de achiziţie publică;
r) acorda sprijin la elaborarea Raportului de atribuire al procedurii de achiziţie ;
s) pregăteşte dosarul cu acte pentru procedurile de achiziţie asistate de observatorii desemnaţi de către Unitatea de Coordonare şi Verificare a Achiziţiilor Publice la nivel judeţean, conform legislaţiei de specialitate în vigoare ;
t) soluţionează eventualele contestaţii, împreună cu comisia de soluţionare a contestaţiilor, precum şi în colaborare cu specialiştii din procedura de achiziţie publică, cu respectarea dispoziţiilor conducătorului DAS;
u) propune adoptarea măsurilor provizorii, reglementate de lege, în caz de contestaţie, pe baza deciziilor adoptate de comisia de soluţionare a contestaţiilor şi pe baza deciziilor primite din partea conducătorului DAS ;
v) elaborează şi publică anunţul de atribuire al contractului de achiziţie publică ;
w) elaborează şi publică anunţul de anulare a procedurilor de achiziţie publică
x) definitivează şi arhivează dosarul procedurii de achiziţie publică;