Procedura de selecție a partenerilor în cadrul Programului Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027

Art. 1 Procedura de selectie are la baza urmatoarele principii:

  • Transparență
  • Nediscriminare
  • Tratament egal
  • Eficiența utilizării fondurilor

Art. 2 Actorii sociali relevanți (conform ghidului solicitantului), interesați să participe la implementarea unui proiect în cadrul Programului Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027; Prioritate P05 Reducerea disparităților dintre copiii la risc de sărăcie și/sau excluziune socială și ceilalți copii; Apel de proiecte “Servicii comunitare pentru copii și familii în vederea prevenirii separării și în vederea susținerii reintegrării în familie a copiilor proveniți din sistemul de protecție specială”, ID proiect  329400; vor depune dosarul de candidatură conform anunțului de selecție.

Art. 3 Cerințe generale privind eligibilitatea partenerului

Pentru a fi eligibil partenerul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • Sa fie persoane juridice (organisme publice si private)
  • Sa aiba sediul social in Romania si punct de lucru in Municipiul Baia Mare
  • Sa fie acreditat ca furnizor de servicii sociale adresate copiilor
  • Se încadrează în categoria solicitanților/ partenerilor eligibili conform prevederilor din Ghidul Solicitantului – Condiții specifice;
  • Asigură contribuția proprie la valoarea cheltuielilor eligibile, acoperirea cheltuielilor proprii neeligibile ale proiectului, precum și cele pentru buna funcționare a acestuia în perioada de sustenabilitate;
  • Are dreptul legal de a desfășura activitățile prevăzute în cadrul proiectului.

Organizația/Reprezentantul NU se află în niciuna din următoarele situații:

  • în stare de faliment/ insolvență sau obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară, a încheiat acorduri cu creditorii, și-a suspendat activitatea economică sau face obiectul unei proceduri în urma acestor situații sau se află în situații similare în urma unei proceduri de aceeași natură prevăzute de legislația sau de reglementările naționale;
  • face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa într-una din situațiile de la punctul anterior;
  • în dificultate, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața internă în aplicarea articolelor 107 și 108 din tratat;
  • să fi fost găsit vinovat printr-o hotărâre judecătorească definitivă pentru comiterea unei fraude/infracțiuni referitoare la obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, în conformitate cu prevederile Codului Penal aprobat prin Legea nr. 286/2009, cu modificările și completările ulterioare.

Reprezentantul legal care își exercită atribuțiile de drept, pe perioada procesului de evaluare, selecție și contractare, nu se afla într-una din situațiile de mai jos:

  • în situația de a induce în eroare Autoritatea de Management, sau comisiile de verificare, prin furnizarea de informații incorecte, inexacte sau prin omisiune;
  • în situația de a încerca/de a fi încercat să obțină informații confidențiale sau să influențeze comisiile de verificare sau Autoritatea de Management;

să fi suferit condamnări definitive în cauze referitoare la obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora.

Art. 4 (1)Anunţul cu privire la intentia de selectare a partenerului în cadrul Programului Incluziune şi Demnitate Socială 2021-2027 se va afişa pe site-ul intituţiei DAS : www.dasbaiamare.ro.

(2) Anuntul va cuprinde in mod obligatoriu următoarele elemente:

a) Descrierea proiectului (scop, obiectiv, activitati);

b) documentele solicitate  candidatilor pentru intocmirea dosarului, locul de depunere a dosarului si datele de contact ale persoanei responsabile;

c) calendarul procedurii de selectie;

Art. 5.  (1) Continutul dosarului de candidatura va cuprinde următoarele:

    1.  Scrisoare de intenție (Anexa 1)

        2.   Fișa partenerului (Anexa 2)

  1. Declaratie eligibilitate(Anexa 3)
  1. Declarație privind evitarea dublei finanțări (Anexa 4)
  2. Declarație privind conformitatea cu prevederile Cartei drepturilor fundamentale a Uniunii Europene (Anexa 7)
  3. Declarație privind respectarea Convenției Națiunilor Unite privind drepturile persoanelor cu dizabilități(Anexa 8)
  1. Statutul organizației / actul constitutiv / certificat constatator prin care se face dovada că are în obiectul de activitate/statut activitate/activitățile de natura celor care sunt necesare implementării proiectului
  1. Cod Unic Înregistrare/Certificat Înregistrare Fiscală;
  2. Demonstrează prin documente justificative desfășurarea, de la data înființării pănă la data lanării orezentului apel, a minim 12 luni de activitate în domeniul asistenței sociale pentru copii.
  3. Situații financiare pe ultimi 4 ani însoțite de dovada depunerii la ANAF;
  4. CV-ul în format Europass al persoanei propuse ca si coordonator si a documentelor justificative din care sa reiasa experienta profesionala, precum si calificarile (studiile) acestuia/acestora.
  5. Lista resurselor materiale deținute de candidat și propuse pentru utilizare în cadrul proiectului (ex.: material; echipamente ca de ex. laptop, videoproiecor etc.; vehicule; spații disponibile pentru desfășurarea activităților proiectului etc);
  6. Autorizații și/sau acreditări care atestă expertiză relevantă pentru activitățile selectate conform legislației în domeniu dacă este cazul, valabile la data depunerii documentației.
  7. Partenerul demonstrează că în cel puțin unul din domeniile de activitate, aferente activităților relevante pe care acesta le implementează în cadrul proiectului a implementat operațiuni cu rata de realizare a indicatorilor mai mare de 70% din ținta/țintele propuse. Sunt avute în vedere proiectele ce vizează:
  8. Lista proiectelor anterioare (proiecte cheie din ultimii 4 ani)
  9. Raport anual de activitate pentru ultimul an calendaristic

(2) Toate documentele vor fi depuse in limba română.

(3) Orice candidatură care nu respectă aceste cerințe va fi automat respinsă.

Art. 6. Constituirea comisiilor de selectie şi de solutionare a contestaţiilor se va efectua prin act administrativ si va avea in componenţă un preşedinte şi doi membrii.

Art. 7 Atribuțiile comisiei de selectare a dosarelor sunt următoarele:

  • Analizează dosarele depuse de candidați în urma afișării anunțului de selecție a partenerilor.
  • Verifică îndeplinirea condițiilor impuse prin anunț
  • Stabilește candidații admiși ca urmare a evaluării dosarelor
  • Transmite rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaților

Art. 8 Atribuțiile comisiei de soluționare a contestațiilor sunt următoarele:

  • Soluționează contestațiile depuse de candidați cu privire la rezultatele selecției dosarelor
  • Comunică rezultatele contestațiilor candidaților

Art. 9 (1) Evaluarea dosarelor de participare depuse în termen, se va face conform grilei de evaluare prezentată in Anexa-5_Grila-CAE.pdf si Anexa-6_Grila-ETF. Pdf la prezenta procedură .

(2) Dosarele vor fi punctate de la 1 la 100 conform grilelor de mai sus. Vor fi declarate admise candidaturile care întrunesc un punctaj egal sau mai mare de 65 de puncte. Vor fi declarați respinși candidații care întrunesc mai puțin de 65 de puncte.

Art. 10 Perioada de depunere a candidaturilor  este de 10 zile lucrătoare și începe în prima zi lucrătoare următoare zilei publicării anunțului și se finalizează în cea de a zecea zi lucrătoare, fie la ora oficială de închidere a instituției, în cazul în care documentele sunt depuse pe suport hartie, fie la ora 24:00 a celei de a zecea zi lucrătoare, dacă documentele sunt transmise prin poștă, curier sau prin mijloace electronice.

Art. 11 Evaluarea documentaţiei se va efectua în 24 de ore de la ultima zi de depunere a ofertelor.

Art. 12 Anunț cu privire la rezultatul procedurii de selectie se va publica pe site-ul Direcției de Asistență socială.

Art. 13 După publicarea anunțului se va întocmi o scrisoare de informare a ofertanților, cu privire la ofertanții câștigători/ necâștigători și se va face dovada transmiterii acestora.

Art. 14 În cazul în care există nemulțumiri cu privire la procesul de selecție, participanții pot depune contestații în termen de 24 de ore de la publicarea anunțului cu privire la rezultatul procedurii de selectie.

Art. 15 Solutionarea contestatiilor se va efectua de către comisia de solutionare a contestatiilor, în termen de 24 de ore de la depunerea acestora.

 Art. 16 Comunicarea rezultatelor procedurii de solutionare a contestațiilor se va face prin publicarea pe site-ul DAS Baia Mare.

Art. 17 În urma evaluării documentelor depuse se va intocmi o adresă de acceptare a partenerului care va fi transmisă ofertantului și se va face dovada transmiterii acesteia.

Art. 18 La finalizarea întregii proceduri, se va întocmi un raport final privind rezultatul procedurii de selectie şi se va publica pe site-ul instituţiei, anuntul final cu privire la rezultatul procedurii de selectie.

Art. 19 DAS în calitate de aplicant va publica pe site-ul propriu un anunţ cu privire la rezultatul procedurii de selectie care va conţine informatiile cuprinse in anuntul de intentie si informatii privind ofertantii / candidatii participanţi la procedură, admisi/respinsi si punctajul obţinut de fiecare dintre acestia.

Art. 20 Faptul că o entitate a fost selectată ca potențial partener conform acestei proceduri nu creează nici o obligație pentru Direcția de asistență socială Baia Mare în situația în care cererea de finanțare depusă nu a fost selectată pentru finanțare. Toate activitățile desfășurate în timpul redactării cererii de finanțare nu fac obiectul nici unei pretenții de natură financiară sau de orice altă natură pentru niciuna dintre părți.

Art. 21 Direcția de asistență socială își rezervă dreptul de a solicita documente suport suplimentare partenerilor selectați înainte de încheierea acordului de parteneriat.

ROMANA ONEȚ

ȘEF SERVICIU CENTRU COMUNITAR MULTIFUNCTIONAL

ATAȘĂM ANEXELE:

Anexa-1_Scrisoare-intentie.pdf

Anexa-2_Fisa-partenerului.pdf

Anexa-3-_Declaratie-eligibilitate.pdf

Anexa-4_Declaratie-evitarea-dublei-finantari.pdf

Anexa-5-_Grila-CAE.pdf

Anexa-6_Grila-ETF.pdf

Anexa-7_Declaratie-conformitate-Carta-UE.pdf

Anexa-8_Declaratie-respectare-drepturi-pers-dizabilitati.pdf