În vederea depunerii unei cereri de finanțare în cadrul Programului Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027; Prioritate P05 Reducerea disparităților dintre copiii la risc de sărăcie și/sau excluziune socială și ceilalți copii; Apel de proiecte “Servicii comunitare pentru copii și familii în vederea prevenirii separării și în vederea susținerii reintegrării în familie a copiilor proveniți din sistemul de protecție specială”, ID proiect 329400
Direcția de Asistență Socială Baia Mare, anunță organizarea unei proceduri de selecție a partenerilor privați pentru încheierea unui Acord de Parteneriat, în vederea elaborării și depunerii cererii de finanțare în cadrul unui apel de proiecte finanțat prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027, P05 Reducerea disparităților dintre copiii la risc de sărăcie și/sau excluziune socială și ceilalți copii; Apel de proiecte “Servicii comunitare pentru copii și familii în vederea prevenirii separării și în vederea susținerii reintegrării în familie a copiilor proveniți din sistemul de protecție specială”
Procedura de selecție se desfășoară în conformitate cu prevederile:
- Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 156/2023 privind organizarea activităţii de prevenire a separării copilului de familie, cu modificările ulterioare
- Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 118/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal;
- Ordinul secretarului de stat al Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului nr. 286/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea Planului de servicii şi a Normelor metodologice privind întocmirea Planului individualizat de protecţie;
- Hotărârea Guvernului nr. 691/2015 pentru aprobarea Procedurii de monitorizare a modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate şi a serviciilor de care aceştia pot beneficia, precum şi pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind colaborarea dintre direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului şi serviciile publice de asistenţă socială şi a modelului standard al documentelor elaborate de către acestea;
- Ordonanța de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța de urgenţă a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare şi digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027;
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 875/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 440/2022 pentru aprobarea Strategiei naționale privind incluziunea socială și reducerea sărăciei pentru perioada 2022—2027;
- Hotărârea Guvernului nr. 829/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă, cu modificările și completarile ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 873/2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operaţiunilor finanţate în perioada de programare 2021-2027 prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune şi Fondul pentru o tranziţie justă;
- Hotărârea Guvernului nr. 490/2022 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi „O Românie echitabilă” 2022 – 2027;
- Hotărârea Guvernului nr. 1.547/2022 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind promovarea egalităţii de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi şi prevenirea şi combaterea violenţei domestice pentru perioada 2022-2027;
- Hotărârea Guvernului nr. 969/2023 privind aprobarea Strategiei naţionale pentru protecţia şi promovarea drepturilor copilului „Copii protejaţi, România sigură” 2023-2027;
- Programul Incluziune și Demnitate Socială, aprobat prin Decizia de punere în aplicare a Comisiei nr. C(2022) 9635 final din 14.12.2022 de aprobare a programului “Incluziune și Demnitate Socială” pentru sprijin din partea Fondului european de dezvoltare regională și Fondului social european Plus în cadrul obiectivului „Investiții pentru ocuparea forței de muncă și creștere economică” din România / CCI 2021RO05FFPR001);
- Ordinul ministrului muncii și justiției sociale nr. 27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor;
- Ordinul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene nr. 2041/2023 pentru aprobarea modelului contractului de finanțare prevăzut la art. 14 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de privind instituirea unor măsuri de simplificare şi digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027;
- Ordinul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene nr. 1777/2023 pentru aprobarea conținutului/modelului/formatului/structurii cadru pentru documentele prevăzute la art. 4 alin. (1) teza întâi, art 6 alin. (1) și (3), art. 7 alin. (1) și art. 17 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027;
- REGULAMENTUL (UE) 2021/1060 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 24 iunie 2021 de stabilire a dispozițiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziție justă și Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură și de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum și Fondului pentru azil, migrație și integrare, Fondului pentru securitate internă și Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor și politica de vize;
- REGULAMENTUL (UE) 2021/1057 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 24 iunie 2021 de instituire a Fondului social european Plus (FSE+) și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1296/2013.
Program/Prioritatea/Obiectiv de politică/Obiectiv specific:
Program: Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027
Prioritate: P05. Reducerea disparităților dintre copiii la risc de sărăcie și/sau excluziune socială și ceilalți copii
Apel de proiecte: “Servicii comunitare pentru copii și familii în vederea prevenirii separării și în vederea susținerii reintegrării în familie a copiilor proveniți din sistemul de protecție specială”
Obiectiv de politică 4 “O Europă mai socială și mai favorabilă incluziunii, prin implementarea Pilonului European al drepturilor sociale”
Obiectiv specific: ESO4.11. Lărgirea accesului egal și în timp util la servicii de calitate, sustenabile și la prețuri accesibile, inclusiv servicii care promovează accesul la locuințe și îngrijire orientată către persoane, inclusiv asistență medicală Modernizarea sistemelor de protecție socială, inclusiv promovarea accesului la protecție socială, acordând o atenție deosebită copiilor și grupurilor defavorizate Îmbunătățirea accesibilității, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități, precum și a eficacității și rezilienței sistemelor de sănătate și a serviciilor de îngrijire pe termen lung (FSE+)
ID proiect: 329400
Prioritatea 5 din Programul Incluziune si Demnitate Socială 2021 – 2027 vizează implementarea de măsuri la nivel național care contribuie la reducerea deprivării materiale care afectează copiii (inclusiv prin sprijinirea familiilor monoparentale), la reducerea riscului de separare a copilului de familie precum și la dezvoltarea de servicii specializate pentru copii. POIDS sprijină persoanele afectate de tranziția climatică prin măsuri care vizează accesul la angajare pentru mamele singure și persoanele cu dizabilități, precum și măsuri de sprijinire a copiilor ai căror părinți lucrează în străinătate sau nu au loc de muncă
SCOPUL SI OBIECTIVUL GENERAL PROIECTULUI:
Dezvoltarea de servicii comunitare integrate pentru prevenirea separarii copilului de familie si facilitarea accesului egal la servicii de calitate pentru 270 de copii si familiile acestora aflati in risc de saracie si excluziune socială din Municipiul Baia Mare.
PRINCIPALELE ACTIVITATI CARE VOR FI DERULATE IN CADRUL PROIECTULUI:
- Realizarea analizei de nevoi inițiale în vederea identificării nevoii la nivelul arealului de implementare al proiectului ;
- Managementul proiectului;
- Activitate transversală aferentă cheltuielilor indirecte și Informare și publicitate;
- Identificarea, evaluarea copiilor aflați în situație de risc de separare de familie inclusiv elaborarea Planului de servicii;
- Furnizare servicii sociale tip Centre de zi pentru copii aflați în situație de risc de separare de părinți si tip Centre de zi pentru consiliere și sprijin pentru părinți și copii;
- Implementarea de măsuri de acompaniere a familiei în vederea creșterii și îngrijirii propriilor copii .
ACTIVITATILE IN CARE VA FI IMPLICAT PARTENERUL:
- Managementul proiectului;
- Activitate transversală aferentă cheltuielilor indirecte și Informare și publicitate;
- Identificarea, evaluarea copiilor aflați în situație de risc de separare de familie inclusiv elaborarea Planului de servicii;
- Furnizare servicii sociale tip Centre de zi pentru copii aflați în situație de risc de separare de părinți;
- Implementarea de măsuri de acompaniere a familiei în vederea creșterii și îngrijirii propriilor copii .
Criteriile de selecție a partenerului/partenerilor și grila de evaluare (inclusiv punctajul stabilit pentru fiecare criteriu):
Selectarea partenerilor se va face pe baza următoarelor documente pe care candidații le vor depune la sediul Direcției de Asistență Socială Baia Mare, prin e-mail, prin posta, curier sau fax:
- Scrisoare de intenție (Anexa 1)
- Fișa partenerului (Anexa 2)
- Declaratie eligibilitate(Anexa 3)
- Declarație privind evitarea dublei finanțări (Anexa 4)
- Declarație privind conformitatea cu prevederile Cartei drepturilor fundamentale a Uniunii Europene(Anexa 7)
- Declarație privind respectarea Convenției Națiunilor Unite privind drepturile persoanelor cu dizabilități(Anexa 8
Anexele trebuie să respecte modelul publicat, iar rubricile Fișei partenerului să fie integral completate.
În Scrisoare de intenție și în Fișa partenerului candidații vor menționa cel puțin activitatea relevantă în servicii pentru copii/ familii/comunitate, servicii sociale și pentru care dispun de resursele materiale și umane necesare și vor furniza o scurtă descriere a acțiunilor propuse în cadrul acestei activități cu prezentarea aspectelor considerate esențiale pentru obținerea rezultatelor așteptate și atingerea obiectivelor și a contribuției în parteneriat: plus valoare adusă apelului de proiect “Servicii comunitare pentru copii și familii în vederea prevenirii separării și în vederea susținerii reintegrării în familie a copiilor proveniți din sistemul de protecție specială”.
Candidații vor prezenta și documente prin care sa facă dovada veridicității celor declarate pe proprie răspundere în Scrisoarea de intenție și Fișa partenerului, după cum urmează:
- Statutul organizației / actul constitutiv / certificat constatator prin care se face dovada că are în obiectul de activitate/statut activitate/activitățile de natura celor care sunt necesare implementării proiectului
- Cod Unic Înregistrare/Certificat Înregistrare Fiscală;
- Demonstrează prin documente justificative desfășurarea, de la data înființării pănă la data lanării orezentului apel, a minim 12 luni de activitate în domeniul asistenței sociale pentru copii.
- Situații financiare pe ultimi 4 ani însoțite de dovada depunerii la ANAF;
- CV-ul în format Europass al persoanei propuse ca si coordonator si a documentelor justificative din care sa reiasa experienta profesionala, precum si calificarile (studiile) acestuia/acestora.
- Lista resurselor materiale deținute de candidat și propuse pentru utilizare în cadrul proiectului (ex.: material; echipamente ca de ex. laptop, videoproiecor etc.; vehicule; spații disponibile pentru desfășurarea activităților proiectului etc);
- Autorizații și/sau acreditări care atestă expertiză relevantă pentru activitățile selectate conform legislației în domeniu dacă este cazul, valabile la data depunerii documentației.
- Partenerul demonstrează că în cel puțin unul din domeniile de activitate, aferente activităților relevante pe care acesta le implementează în cadrul proiectului a implementat operațiuni cu rata de realizare a indicatorilor mai mare de 70% din ținta/țintele propuse. Sunt avute în vedere proiectele ce vizează:
- Lista proiectelor anterioare (proiecte cheie din ultimii 4 ani)
- Raport anual de activitate pentru ultimul an calendaristic.
Data limită de depunere a dosarelor de candidatură: 15.07.2024, până la ora 16.
Persoana de contact: Onet Romana, tel: 0262211949, e-mail:
Modalitatea de depunere a candidaturilor:
a). La secretariatul Direcției de Asistență Socială Baia Mare, sediu administrativ din str. Dacia nr.1, în perioada 2.07.2024-15.07.2024 în intervalul orar luni-joi 8-16, vineri 8-15. Organizațiile interesate să participe la selecție vor depune documentele solicitate, în plic închis cu mențiunea: „Pentru selecția de partener ” in cadrul apelului de proiecte “Servicii comunitare pentru copii și familii în vederea prevenirii separării și în vederea susținerii reintegrării în familie a copiilor proveniți din sistemul de protecție specială”, PIDS 2021-2027.
b). În format electronic, prin mijloace electronice (e-mail) în perioada 2.07.2024-15.07.2024 în intervalul orar luni-joi 8-16, vineri 8-15, pe adresa de e-mail
c.) Prin Poșta
d.) Prin Curier
e.) Transmitere prin Fax
Toate documentele solicitate vor fi prezentate în limba română și vor fi depuse în oricare din formele precizate mai sus și în termenul solicitat, asumate de reprezentantul legal prin semnătura și ștampilă sau semnătura electronică după caz.
Pe baza documentației depuse de candidații, Comisia de selectare a ofertelor de parteneriat va verifica calificarea candidaților conform Grilei de evaluare – etapa de evaluare formală și a Grilei de evaluare a capacității financiare, tehnice și a personalului calificat.
Cerințe generale privind eligibilitatea partenerului
Pentru a fi eligibil partenerul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
- Sa fie persoane juridice (organisme publice si private)
- Sa aiba sediul social in Romania si punct de lucru in Municipiul Baia Mare
- Sa fie acreditat ca furnizor de servicii sociale adresate copiilor
- Se încadrează în categoria solicitanților/ partenerilor eligibili conform prevederilor din Ghidul Solicitantului – Condiții specifice;
- Asigură contribuția proprie la valoarea cheltuielilor eligibile, acoperirea cheltuielilor proprii neeligibile ale proiectului, precum și cele pentru buna funcționare a acestuia în perioada de sustenabilitate;
- Are dreptul legal de a desfășura activitățile prevăzute în cadrul proiectului.
Organizația/Reprezentantul NU se află în niciuna din următoarele situații:
- în stare de faliment/ insolvență sau obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară, a încheiat acorduri cu creditorii, și-a suspendat activitatea economică sau face obiectul unei proceduri în urma acestor situații sau se află în situații similare în urma unei proceduri de aceeași natură prevăzute de legislația sau de reglementările naționale;
- face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa într-una din situațiile de la punctul anterior;
- în dificultate, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața internă în aplicarea articolelor 107 și 108 din tratat;
- să fi fost găsit vinovat printr-o hotărâre judecătorească definitivă pentru comiterea unei fraude/infracțiuni referitoare la obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, în conformitate cu prevederile Codului Penal aprobat prin Legea nr. 286/2009, cu modificările și completările ulterioare.
Reprezentantul legal care își exercită atribuțiile de drept, pe perioada procesului de evaluare, selecție și contractare, nu se afla într-una din situațiile de mai jos:
- în situația de a induce în eroare Autoritatea de Management, sau comisiile de verificare, prin furnizarea de informații incorecte, inexacte sau prin omisiune;
- în situația de a încerca/de a fi încercat să obțină informații confidențiale sau să influențeze comisiile de verificare sau Autoritatea de Management;
- să fi suferit condamnări definitive în cauze referitoare la obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora;
În cererea de finanțare se va detalia rolul partenerului în implementarea proiectului, resursele umane și materiale alocate, precum și bugetul alocat pentru implementarea activității/activităților asumate de partener.
Atât Solicitantul cât și Partenerul trebuie să contribuie financiar la implementarea proiectului, respectiv să aibă alocate cheltuieli eligibile din totalul cheltuielilor eligibile prevăzute în buget, corespunzător activităților în care este implicat partenerul, nefiind posibil ca partenerul și/sau solicitantul să asigure unul altuia partea de buget (contribuție/ asistență financiară nerambursabilă sau/si contribuție proprie).
Evaluarea candidaților: Candidații declarați admiși vor trece în etapa de evaluare, etapă în care se va folosi Grila de evaluare și selectare a partenerilor. Dosarele vor fi punctate de la 1 la 100 conform grilei. Vor fi declarați admiși candidații care întrunesc un punctaj egal cu sau mai mare 65 de puncte. Vor fi declarați respinși candidații care întrunesc mai puțin de 65 de puncte.
Rezultatul procedurii: Rezultatul procedurii de selecție se va publica pe site-ul Direcției de Asistență Socială Baia Mare printr-un anunț (în termen de o zi lucrătoare de la termenul limită pentru depunerea dosarelor), care va conține informațiile cuprinse în anunțul de selecție și informații privind candidații/ofertanții participanți la procedură admiși și respinși și punctajul obținut de fiecare dintre aceștia, iar partenerii selectați vor fi contactați direct, la datele de contact furnizate în Fișa partenerului.
Soluționarea contestațiilor: Ofertanții care nu au fost selectați de către Direcția de Asistență Socială Baia Mare ca parteneri în vederea aplicării cererii de finanțare pentru proiectul care face obiectul anunțului de selecție pot depune, în termen de o zi lucrătoare de la data publicării listei pe site-ul Direcția de Asistență Socială Baia Mare, contestații care se soluționează de Comisia de contestații în termen de o zi lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestațiilor.
Calendarul procedurii de selecție:
Perioada de depunere a candidaturilor |
2.07.2024-15.07.2024, luni-joi 8-16, vineri 8-15 |
Solicitare clarificări |
până în data de 11.07.2024 orele 12 |
Răspuns clarificări |
până în data de 12.07.2024 orele 15 |
Evaluarea documentației |
16.07.2024 între orele 09-12 |
Anunț candidați admiși/respinși |
16.07.2024 între orele 14-16 |
Depunere contestații |
17.07.2024 până la ora 12 |
Soluționare contestații |
18.07.2024 între orele 13 -16 |
Afișare rezultat final |
19.07.2024 până la ora 12 |
ANEXE
Anexa-1_Scrisoare-intentie.pdf
Anexa-3-_Declaratie-eligibilitate.pdf
Anexa-4_Declaratie-evitarea-dublei-finantari.pdf
Anexa-7_Declaratie-conformitate-Carta-UE.pdf
Anexa-8_Declaratie-respectare-drepturi-pers-dizabilitati.pdf