Centrul Social de Tranzit pentru tineri

DAS 0352

740A5599

 

Atribuţii Centrul Social DE TRANZIT PENTRU TINERI


a) Evaluarea psiho – socială a tinerilor ce solicită accesul în cadrul Centrului pe baza Metodoogiei de acces pentru stabilirea nevoilor individuale și situației personale a fiecărui beneficiar. Sunt admiși și tineri încadrați în grad de handicap.
b) Asistarea și găzduirea tinerilor cu vârsta peste 18 ani aflați în situaţia persoanelor fără adăpost temporar şi fără mijloace materiale şi financiare de supravieţuire
c) Consiliere psihologică pentru fiecare beneficiar, efectuarea unor investigaţii psihologice, terapii individuale sau de grup, evaluări psihologice, sprijin şi suport practic, social şi emoţional
d) Implementarea de programe de formare, stimulare şi dezvoltarea componenţelor psihice ale personalităţii tinerilor beneficiari
e) Derularea de programe de educaţie pentru sănătate, educaţie sexuală şi planing familial, igienă corporală şi vestimentară, abilităţi practice, deprinderi domestice (gătit, spălat, menţinerea curăţeniei în spaţiile în care locuiesc), asimilarea normelor şi regulilor sociale şi familiale reprezintă activităţi de formare a unor deprinderi de viaţă independente pentru aceşti tineri care părăsesc sistemul instituţionalizat.
f) Activități de consiliere socială în ceea ce priveşte drepturile şi îndatoririle fiecărui tânăr beneficiar al Centrului,
g) Centrul promovează buna conviețuire a beneficiarilor. Personalul centrului încurajează și sprijină beneficiarii în vederea participării la activitățile cotidiene din centru.
h) Planifică tinerii cu nevoi speciale la medicul de familie/medicii specialiști.
i) Asigură încadrarea / evaluarea în vederea revizuirii Certificatelor de încadrare în grad de handicap sau / și pensie privind capacitatea de muncă
j) Centrul facilitează înscrierea beneficiarilor în sistemul de asigurări sociale de sănătate și îi sprijină în caz de nevoie pentru a accesa serviciile acordate de medicii de familie, de medicii specialiști din ambulatorii și spitale.
k) Centrul organizează pentru beneficiari sesiuni de informare în vederea menținerii unui stil de viață activ și sănătos. Sesiunile de informare privesc, în principal, regimul activ și sănătos de viață, educație sexuală și contraceptivă, educație împotriva fumatului și a consumului de băuturi alcoolice, de droguri etc.

Acte necesare

Cerere - Descarcă cererea de găzduire Centrul de Tranzit pentru Tineri.pdf

Unde se depun actele

Centrul Social DE TRANZIT PENTRU TINERI
Baia Mare, str. Cuza Vodă, nr. 8 C

Direcția de Asistență Socială Baia Mare
Baia Mare, str. Dacia , nr 1
Telefon: 0262211949

Program preluare acte

Luni

Marti

Miercuri

Joi

Vineri

08:00 - 16:00

08:00 - 16:00

08:00 - 16:00

08:00 - 17:00

08:00 - 15:00

 

Pentru mai multe informații: Centrul Social DE TRANZIT PENTRU TINERI

Telefon: 0262 708 484

Centrul de Zi pentru Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copii

separare copil 1

separare copil 2

 

Atribuțiile Centrului de Zi pentru Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copii:

a) susţine activităţii continue de prevenire, informare şi consiliere socială, juridică şi psihologică pentru copiii și familiile acestora/ reprezentanților legali afați în risc de separare, de abandon familial și școlar.
b) previne situațiile de abuz asupra copiilor prin evaluare, informarea și consiliere socială și psihoogică a copiilor și familiilor acestora
c) colaborează cu DGASPC, unități de învățământ, unități spitalicești , poliție în vederea reducerii riscului de separare a copiilor de părinți și a abandonului școlar
d) evidenţiează şi monitorizează toate cazurile de copii aflați în situație de risc identificate prin orice mijloc (sesizare scrisă, verbală, telefonică, autoreferire, etc.)
e) realizează activitatea de prevenire a separării copilului de familia sa prin identificarea şi evaluarea situaţiilor care impun acordarea de servicii pentru prevenirea separării copilului de familia sa;
f) asigură consilierea şi informarea familiilor cu copii în întreţinere asupra drepturilor şi obligaţiilor acestora, asupra drepturilor copilului şi asupra serviciilor disponibile pe plan local;
g) asigură şi urmăresc aplicarea măsurilor de prevenire şi combatere a consumului de alcool şi droguri, de prevenire şi combatere a violenţei în familie, precum şi a comportamentului delincvent;
h) urmăresc evoluţia dezvoltării copilului şi modul în care părinţii acestuia îşi exercită drepturile şi îşi îndeplinesc obligaţiile cu privire la copilul care a beneficiat de o măsură de protecţie specială şi a fost reintegrat în familia sa;
i) colaborează cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului în domeniul protecţiei copilului şi transmit acesteia toate datele şi informaţiile solicitate din acest domeniu;
j) colaborează cu Organisme Private Autorizate care se pot implică în acțiuni de prevenire a separării copiilor de familie și a abandonului școlar.
k) asigură consiliere generală şi suport emoţional pentru formarea relaţiei de ataşament a copilului în raport cu ceilalţi membrii ai familiei;
l) dezvoltă programe cu caracter comunitar, în scopul promovării sociale a persoanelor și comunităților;
m) întreprinde acţiuni de prevenire a oricărei forme de dependenţa prin acţiuni de identificare, ajutor, susţinere, informare, consiliere;
n) furnizează servicii și programe de dezvoltare a abilităților parentale;
o) oferă asistență clienţilor cu dificultăţi psihosociale, persoane cu probleme psihologice, de comportament, dependente de alcool, droguri, supuse abuzurilor din partea unor persoane, copii cu risc de separare de familie activităţi pentru atingerea următoarelor obiective:
- Schimbarea atitudinilor negative ale părinţilor față de naştere şi față de copil;
- Ameliorarea interacţiunilor disfuncţionale părinte-copil, menţinerea şi consolidarea relaţiilor parentale;
- Dezvoltarea unei relaţii de ataşament pozitive părinte-copil, îmbunătăţirea modurilor de comunicare părinte-copil;
- Dezvoltarea competentelor parentale;
- Conştientizarea de către familie a nevoilor psihologice şi afective ale nou-născutului.
- Sprijinirea familiei pentru a înţelege nevoile de îngrijire permanentă a copilului în familia sa;
- Depăşirea situaţiei de risc de separare a copilului de familie; evitarea alterării definitive a relaţiei părinte-copil;
- Ameliorarea dificultăţilor psihosociale care afectează relaţiile familiale;
- Depăşirea stărilor conflictuale intrafamiliale şi intergeneraționale;
- Ameliorarea tulburărilor de comportament şi a dependenţei (de alcool, de droguri, etc);
- Reducerea posibilelor stări de dependenţă faţă de Compartiment şi personalul lui.
- Respectă normele de protecţie a muncii şi P.S. I în cadrul Centrului.

Cine poate solicita acest serviciu

Persoane care se află în situațiile care pot duce la separarea copilului de familia sa:

- situația economică și condițiile de viață precare existente în mediul său familial și/sau în comunitate, cum ar fi sărăcia monetară sau sărăcia extremă;
- situația socială și mediul social necorespunzător, care pot exercita influențe nefaste asupra copilului;
- starea de sănătate a fiecărui membru de familie;
- nivelul de educație scăzut al familiei;
- mediul violent existent în familie, care poate afecta relațiile dintre adulți, dintre copii și dintre adulți și copii;
Copilul este considerat a fi în situație de risc și în anumite situații de vulnerabilitate cu care se confruntă el însuși, cum ar fi comportamentul delincvent, părăsirea repetată a domiciliului, consumul de alcool și de droguri, tentativă de suicid.

Evaluarea situației de risc a unui copil va fi realizată de către serviciul public de asistență socială de la domiciliul copilului și vor fi verificate următoarele aspecte:
- acoperirea nevoilor esențiale/ de bază, fizice, afective, intelectuale și sociale pentru dezvoltarea copilului, menținerea stării de sănătate și asigurarea securității sale fizice, a moralității și autonomiei specifice vârstei sale;
- calitatea relațiilor copilului cu părinții și capacitatea acestora de a se mobiliza în interesul copilului;
- impactul contextului familial și al mediului social asupra situației și dezvoltării copilului.
După evaluarea copilului și a familiei acestuia, se întocmește planul de servicii pentru o perioadă de cel puțin 12 luni. Planul de servicii contine servicii sociale, de sănătate, educaționale pentru copil și, în mod obligatoriu, servicii pentru părinți

Pașii ce trebuie urmați

- Depunere cerere
- Planificarea furnizării serviciilor sociale

Acte necesare

Unde se depun actele
Baia Mare, b-dul Republicii, nr 70 A și/sau Baia Mare, str. Dacia, nr 1

e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 Program preluare/eliberare acte

Luni

Marti

Miercuri

Joi

Vineri

08:00 - 16:00

08:00 - 16:00

08:00 - 16:00

08:00 - 17:00

08:00 - 15:00

 

Pentru mai multe informații contactați: Serviciul Copil Familie si Persoane cu Dizabilități

Telefon:   0262 708 453

Centrul Social Tranzit

victimele violentei
 

 

Centrul Social Tranzit vine în întâmpinarea persoanelor care se confruntă cu situații de violență prin servicii cu caracter primar reprezentate de servicii de informare și consiliere psihologică, și servicii specializate în cadrul centrului de recuperare destinat victimelor violenței, cu o capacitate de 9 locuri (COD SERVICIU SOCIAL: 8790CR-VD-II).


Atribuții specifice în domeniul prevenirii și combaterii fenomenului violentei domestice/ intrafamiliale:


a) susţinerea de activităţi continue de informare si prevenire a fenomenului violenţei la nivelul comunității locale prin organizarea/ desfășurarea de acțiuni, activități, campanii de sensibilizare și conștientizare a populației
b) colaborarea cu organele de ordine (poliţia comunitară, poliţia municipală sau judeţeană) în vederea prevenirii şi soluționării cazurilor de violenţă domestică
c) colaborarea cu toate instituţiile publice abilitate și/ sau cu organizaţii neguvernamentale care, prin competenţele pe care le au, pot interveni pentru soluționarea cazurilor de violenţă în familie şi în special a celor care încalcă drepturile copiilor și adolescenților (DGASPC, instanţele judecătoreşti, ONG-uri);
d) colaborare cu Organisme Private Autorizate care se pot implica in actiuni de prevenire și combatere a violentei domestice si de promovare a egalitatii de gen
e) identificarea situațiilor de violență/ abuz și luarea în evidență a persoanelor aflate în risc datorită violenței, care ajung în atenția Serviciului Social Copil, Familie
f) furnizarea de servicii sociale cu caracter primar pentru victimele violenţei domestice/ intrafamiliale: informare/ consiliere telefonică; consiliere psihologică individuală/ familială; consiliere și asistare socială; informare și consiliere juridical
f) asigurarea primirii și găzduirii temporare a beneficiarei (și a copiilor ei, dacă e cazul) în Centrul Social ”Tranzit” pe o perioadă determinată cuprinsă între 7 şi 180 de zile:
h) furnizarea de servicii sociale cu caracter specializat pentru victimele violenţei domestice/ în familie găzduite în cadrul Centrului Social Tranzit

Servicii: victimele violenței domestice/ intrafamiliale pot beneficia, în funcție de nevoile identificate și de situația de vulnerabilitate în care se află, de
1. Servicii sociale primare
- evaluarea socială și psihologică a victimelor violenței domestice.
- informare și consiliere psihologică în vederea depășirii situației de criză persoanelor care au suferit de pe urma violenței le sunt oferite informații cu privire la drepturile pe care le au, demersurile legale pe care le pot întreprinde, serviciile de care pot beneficia în cadrul Centrului Social „Tranzit”, instituţiile abilitate să intervină în familie în momentul producerii actelor de violenţă, alte instituţii la care pot apela, etc.; consilierea psihologică vizează susţinerea în plan emoţional a victimelor violenței, redobândirea stimei de sine, renunţarea la tendinţele de autoculpabilizare, creşterea capacităţii de auto- determinare şi a autonomiei personale.

2. Servicii specializate:
- găzduire temporară pe o perioadă de timp cuprinsă între 7- 60 de zile, cu posibilitatea prelungirii până la maxim 6 luni;
- asistare psiho-socială în cadrul adăpostului temporar:
• consiliere psihologică individuală/ familială,
• informare/ consiliere juridică,
• consiliere privind accesul pe piața muncii, etc.;
• informare cu privire la alte tipuri de prestații și servicii sociale disponibile și facilitarea accesului la acestea;
• medierea relației cu alte instituții/ organizații;
• însoțire în vederea obținerii unor documente, acte și/ sau unor drepturi cu caracter social;
• sprijin în realizarea unor demersuri cu caracter juridic (plângeri penale pentru lovire/ violență în familie; acțiuni în instanță privind divorțul, exercitarea autorității părintești, obținerea unui ordin de protecție, etc.);
• asigurarea de alimente și materiale igienico - sanitare.

Accesarea acestor servicii de către persoanele aflate în dificultate datorită violenței la care au fost expuse se poate realiza:
- la solicitarea directă a persoanei adulte, victimă a violenței, printr-o cerere scrisă depusă la sediul serviciului sau la secretariatul instituției
- în urma referirii de către o altă instituție (Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Drepturilor Copilului Maramureș, Poliția Municipiului Baia Mare, Spitalul Județean de Urgență ”Dr. C-tin Opriș” Baia Mare, Judecătoria Baia Mare, etc.) sau organizație nonguvernamentală activă pe raza municipiului Baia Mare
- în regim de urgență, în baza unui acord de colaborare existent între DAS Baia Mare și Poliția Municipiului Baia Mare, respectiv între DAS Baia Mare și Spitalul Județean de Urgență ”Dr. C-tin Opriș” Baia Mare

Acte necesare

  • Cerere - Descarcă cererea admitere Centrul Social Tranzit.pdf
  • Copii acte de stare civilă
  • Documente care evidențiază situația de abuz/ violență (raport de evaluare psihologică, certificat medico-legal, ordin de protecție/ ordin de protecție provizoriu, etc.)

 Unde se depun actele

Serviciul Social Copil Familie 
Centrul Social Tranzit 
Baia Mare, B-dul Republicii, nr 70 A

Program cu publicul

Luni

Marti

Miercuri

Joi

Vineri

08:00 - 16:00

08:00 - 16:00

08:00 - 16:00

08:00 - 17:00

08:00 - 15:00

 

Telefon:  0262 708 453