Serviciul Resurse Umane

Atribuţii de resurse umane:
a) colaborează cu toate compartimentele din cadrul Direcţiei de “Asistenta Socială “în vederea întocmirii proiectelor de hotărâri privind organigrama, statul de funcţii, statul de personal şi fişele de evaluare a posturilor pentru angajaţii din aparatul propriu şi asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav;
b) crează şi gestionează baza de date cuprinzând evidenta funcţiilor publice, a funcţionarilor publici, precum şi a celor angajaţi cu contracte individuale de muncă, inclusiv asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav;
c) colaborează cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, în vederea transmiterii datelor personale ale funcţionarilor publici, precum şi ale funcţiilor publice vacante sau modificările intervenite în situaţia funcţionarilor publici;
d) întocmeşte situaţii, planuri, statistici prevăzute de cadrul legal sau solicitate de diferite instituţii sau autorităţi ale statului, cu referire la personalul angajat în cadrul DAS, inclusiv asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav;
e) întocmeşte programul de pregătire şi perfecţionare profesională a personalului şi-l supune aprobării conducătorului instituţiei, ia măsuri pentru realizarea acestui program, pe baza identificării nevoilor de pregătire fie prin referinţă la noile obiective sau sarcini care trebuie realizate, fie pe baza rezultatelor din rapoartele de performanţă. Aceste nevoi trebuie clasificate pe priorităţi în funcţie de obiectivele şi resursele activităţii;
f) gestionează Declaraţiilor de avere şi Declaraţiilor de interese, prin desemnarea persoanei responsabile care are atribuții privind: colectarea declarațiilor de avere și interese de la toți angajații care au obligația de a le depune, transmiterea declarațiilor către Agenția Națională de Integritate (ANI) pentru verificarea legalității și veridicității acestora, asigurarea arhivării corecte și securizate a declarațiilor de avere, publicarea acestora pe site-ul instituției, conform cerințelor legale privind transparența;
g) monitorizează posturile vacante şi susţine procedura de organizare a concursurilor pentru ocuparea acestor posturi, indiferent că sunt funcţii publice, sau posturi contractuale;
h) ţine evidenţa angajaţilor DAS, atât a aparatului propriu cât şi a asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav prin completarea Registrului General de Evidenţă a Salariaţilor şi transmite aceste date Inspectoratului Teritorial de Muncă, conform HG508/2011 cu modificările şi completările ulterioare şi a Registrului de evidenţă a funcţionarilor publici conform HG nr. 432 din 23 martie 2004 privind dosarul profesional al functionarilor publici;
i) analizează situaţia în teren, întocmesc anchetele sociale şi propun aprobarea, menţinerea sau încetarea calităţii de asistent personal al persoanei cu handicap grav;
j) verifică periodic în teren îndeplinirea prevederilor legale şi contractuale de către asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav, conform prevederilor Legii 448/2006;
k) întocmesc baza de date ASISOC cu privire la asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav;
l) ţine evidenţa deciziilor de angajare, promovare şi eliberare din funcţie ale personalului, de sancţionare, de acordare a unor sporuri prevăzute de lege, de detaşare, de trecere temporară în altă muncă, de modificare a retribuţiei cu ocazia indexărilor, de promovare, etc, cu respectarea cadrului legal de specialitate, pentru angajaţii din aparatul propriu şi asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav;
m) ţine evidenţa concediilor de odihnă, medicale, pentru studii şi a concediilor pentru îngrijirea copilului până la 2 ani, pentru angajaţii din aparatul propriu şi asistenţii personali ai persoanelor cu handicap;
n) întocmeşte adeverințe de pensionare pentru limita de vârstă şi invaliditate, pentru angajaţii din aparatul propriu şi asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav;
o) întocmeşte şi eliberează adeverinţe cu privire la salariu sau vechime în muncă, necesare pentru angajaţii din aparatul propriu şi asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav;
p) urmăreşte modificarea tranşelor de vechime în muncă ale angajaţilor din aparatul propriu şi asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav;
q) întocmeşte Planul anual de perfecţionare a funcţionarilor publici, conform legislaţiei de specialitate în vigoare;
r) distribuie şi ulterior colectează formularele pentru evaluarea profesională anuală a angajaţilor din aparatul propriu al instituţiei;
s) realizează reîncadrările pe funcţii ale personalului, în concordanţă cu cadrul legislativ de specialitate pentru angajaţii din aparatul propriu şi asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav;
t) stabileşte salariile pentru aparatul propriu şi asistenţi personali ai persoanelor cu handicap grav, în concordanţă cu cadrul legislativ de specialitate;
u) organizează procedurile de concursuri pentru ocuparea posturilor vacante din structura DAS;
v) întreţine o bună relaţie de colaborare cu restul compartimentelor instituţiei şi asigură consilierea de specialitate în resurse umane, la solicitarea şefilor de servicii din structura DAS;
w) urmăreşte situaţia calificării personalului angajat în cadrul aparatului propriu al instituţiei şi formulează anual propuneri pentru perfecţionarea acestuia; se asigură perfecţionarea informală a asistenţilor persoanelor cu handicap grav;
x) urmăreşte îndeplinirea condiţiilor de promovare a personalului din cadrul aparatului propriu al instituţiei şi face demersurile pentru iniţierea procedurilor de promovare atât a funcţionarilor publici cât şi a personalului contractual ;
y) răspunde de asigurarea normelor de protecţie a muncii şi P.S.I. în cadrul obiectivelor Direcţiei;
z) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, la dispoziţia expresă a directorului General;

Serviciul Creșe

Îi așteptăm pe micuți în creșele noastre de poveste, locuri primitoare, călduroase, cu personal calificat ce pune suflet în activitatea desfășurată cu copiii cu vârste cuprinse  între 0 și 3 anișori. Alături de noi, copilul dvs învață primii pași, primele cuvinte, descoperă lumea minunată a copilăriei.

Pașii ce trebuie urmați:

ÎNSCRIEREA  COPIILOR  ÎN  CREȘA BAIA MARE ÎN ANUL  ȘCOLAR    2024 – 2025

  • În conformitate cu Ordinul Ministerului Educației nr.4.018 / 15.03.2024 privind aprobarea Metodologiei cadru de înscriere a copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și / sau antepreșcolar
  • NUMĂR LOCURI APROBATE  PRIN  PLANUL  DE  ȘCOLARIZARE
  • Nivel învățământ : educație timpurie – învățământ antepreșcolar
  • Tip program : program prelungit

Înscrierea copiilor în Creșa Baia Mare, pentru anul școlar 2024-2025.pdf

 

CALENDARUL  ÎNSCRIERII COPIILOR  ANTEPREȘCOLARI ÎN  ANUL  ȘCOLAR 2024 – 2025

Calendarul înscrierii copiilor antepreșcolari, pentru anul școlar 2024-2025.pdf

 

PROGRAM  PRELUARE  DOSARE  PENTRU ÎNSCRIEREA  COPIILOR  ANTEPREȘCOLARI ÎN  ANUL  ȘCOLAR 2024 – 2025

Program preluare dosare pentru înscrierea copiilor antepreșcolari, în anul școlar 2024-2025.pdf

 

DOCUMENTELE  DOSARULUI DE  ÎNSCRIERE

  1. copie de pe certificatul de naştere al copilului;
  2. copie de pe actele de identitate ale părinţilor / reprezentantului legal;
  3. adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți / reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire a copilului;
  4. alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale de înscriere.

 La dosarul de înscriere se adaugă, la începutul anului școlar,  următoarele documente:

  1. adeverință de la medicul de familie în care se menționează că respectivul copil este sănătos clinic; adeverința este necesară în prima zi de prezentare a copilului în unitatea de învățământ;
  2. avizul epidemiologic/dovada de vaccinare, întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat(ă) de medicul de familie al copilului cu maximum 5 zile înainte de a începe frecventarea unității.

CRITERII GENERALE  DE  DEPARTAJARE

APLICABILE  ÎN CAZUL ÎN CARE NUMĂRUL CERERILOR DE ÎNSCRIERE ESTE  MAI  MARE  DECÂT  NUMĂRUL LOCURILOR 

  1. copilul are vârsta de 2 ani împliniți până la sfârșitul anului calendaristic în curs - 1 punct;
  2. domiciliul copilului / locul de muncă al unuia dintre părinți / al reprezentantului legal este situat în apropierea unității de învățământ unde părintele / reprezentantul legal depune cererea de înscriere - 1 punct;
  3. ambii părinți ai copilului / părintele unic /reprezentantul legal ai /al copilului lucrează /părintele prezintă adeverință de reîntoarcere la serviciu, în termen de 30 de zile de la începutul anului școlar sau părintele copilului nu beneficiază de indemnizație pentru creșterea și îngrijirea copilului; situațiile în care părintele/reprezentantul legal face dovada existenței unei activități de tip PFA/S.R.L. se asimilează cu cea a părinților/ reprezentanților legali care lucrează - 1 punct;
  4. cel puțin unul dintre părinți / reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învățământ la zi - 1 punct
  5. existența unui document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială stabilită în condițiile Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare - 1 punct;
  6. existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală)/ existența unui document care dovedește că părintele/ reprezentantul legal al copilului are 3 sau mai multi copii (familie numeroasă) - 1 punct;
  7. cel puțin unul dintre părinți / părintele unic / reprezentantul legal al copilului se încadrează în una dintre situațiile:
  • pensionat în conformitate cu prevederile legale;
  • cu certificat de handicap;
  • șomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la agenția pentru ocuparea forței de muncă - 1 punct;
  1. părintele / reprezentantul legal al copilului are un alt copil minor aflat în întreținere (până la nivelul clasei a-IV-a) și/ sau un alt copil înmatriculat în unitatea de învățământ respectivă, în anul școlar pentru care face înscrierea- 1 punct .

 NOTĂ:

Se poate opta pentru o singură creșă !!!

Pentru optiunea a II-a și a III a, pot fi nominalizate grădințe care în anul școlar 2024-2025, vor găzdui copii antepreșcolari.

Dosarele vor fi admise în funcție de punctajul obținut pe baza criteriilor (punctele se cumulează).

Ocuparea locurilor libere se va face în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă  (HG nr.566/2022) , respectiv:

  • grupa mare (copii de la 25 la 36 luni)
  • grupa mijlocie (copii de la 13 la 24 luni)
  • grupa mică (copii de la 3 la 12 luni ).

 

Serviciul Juridic și Resurse Umane

A. Biroul Resurse Umane

1. Face propuneri pentru elaborarea proiectului de buget pentru cheltuieli de personal în ceea ce priveşte numărul de posturi pe structura DAS Baia Mare;
2. Întocmeşte şi supune spre aprobarea Direcorului General al DAS Baia Mare planul de ocupare al funcţiilor publice pentru DAS Baia Mare, conform prevederilor legale;
3. Realizează studii şi analize privind numărul şi structura de funcţii pentru DAS Baia Mare, în scopul optimizării activităţii compartimentelor de specialitate;
4. Întocmeşte şi supune spre aprobare organigrama şi statul de funcţii al DAS Baia Mare;
5. Participă la elaborarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pe baza ROF cadru şi a Regulamentului Intern al DAS Baia Mare;
6. Urmăreşte întocmirea fişei postului pentru personalul DAS Baia Mare, colaborând în acest sens cu toate serviciile și compartimentele DAS Baia Mare responsabile pentru realizarea fişei postului pentru personalul din structura proprie;
7. Ţine evidenţa funcţiilor publice şi a tuturor funcţionarilor publici din cadrul DAS Baia Mare, pe portalul de management, conform instrucţiunilor ANFP;
8. Reactualizează permanent portalul de evidență și management de la nivelul ANFP pentru personalul propriu al DAS Baia Mare  şi răspunde pentru asigurarea corelației între portal, statul de funcţii şi actele administrative;
9. Întocmeşte documentaţia legală pentru organizarea, desfășurarea și participarea la concursurile organizate pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante din cadrul instituției;
10. Participă la organizarea și coordonarea activităților de recrutare și selectare a personalului;
11. Derulează activitățile specifice managementului funcției publice, respectiv a managementului de natură contractuală;
12.Transmite Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici modificările intervenite în situaţia funcţionarilor publici, conform legii şi orice altă situaţie solicitată;
13.Transmite modificările intervenite în structura posturilor către MFP, ANFP şi alte autorităţi ale administraţiei publice, conform prevederilor legale în vigoare;
14. Colaborează direct cu ANFP în domeniul gestionării resurselor umane şi a funcţiilor publice în cadrul sistemului asigurărilor de sănătate, urmărind respectarea principiilor legale care stau la baza funcţiilor publice şi carierei funcţionarilor publici;
15. Asigură monitorizarea activităţii de evaluare anuală a activităţii funcţionarilor publici, și a personalului contractual al DAS Baia Mare;
16. Asigură gestionarea sistemului de evaluare a performanţelor individuale şi de stabilire a salariilor de bază urmărind aplicarea legislaţiei privind stabilirea drepturilor salariale de către DAS Baia Mare;
17. Asigură îndeplinirea măsurilor de executare, modificare, suspendare sau încetare a raporturilor de serviciu a funcţionarilor publici, conform prevederilor legale;
18. Întocmeşte deciziile de încadrare/numire, promovare, precum şi a celor ce vizează orice altă modificare a clauzelor contractului de muncă, şi/sau de modificare a raporturilor de serviciu şi le comunică salariaţilor;
19. Asigură primirea şi păstrarea declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese, precum transmiterea către Agenţia Naţională de Integritate (ANI), conform legii;
20. Asigură păstrarea şi completarea registrului declaraţiilor de avere, respectiv declarații de interese;
21. Realizează propuneri privind promovarea personalului DAS Baia Mare, având în vedere cerinţele specifice de ocupare prevăzute de lege, necesităţile DAS Baia Mare, standardele şi performanţele profesionale individuale ale personalului (în condiţiile legii);
22. Eliberează legitimaţiile de serviciu pentru salariaţii DAS Baia Mare;
23. Întocmeşte documente pentru personalul DAS Baia Mare în vederea pensionării, cu respectarea legislaţiei în vigoare;
24. Gestionează dosarele profesionale ale funcţionarilor publici în condiţiile prevederilor HG nr. 432/2004 privind dosarul profesional al funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare;
25. Verifică documentele necesare în vederea stabilirii drepturilor de acordare a concediilor de odihnă, concediilor pentru incapacitate temporară de muncă şi a altor concedii, pentru salariaţii DAS Baia Mare;

26. Organizeaza programarea anuală a concediilor de odihnă;
27. Întocmeşte documentaţia specifică conform legislaţiei în vigoare, pentru verificarea cunoştinţelor profesionale ale salariaţilor DAS Baia Mare (prin examinare, testare, concurs), şi asigură legătura cu persoanele din afara unităţii privind cererile de angajare, în condiţiile legii;
28. Asigură evidenţa la zi operativă a datelor personalului DAS Baia Mare (funcţionari publici şi personal contractual);
29. Asigură monitorizarea aplicării legislaţiei privind funcţia publică şi a funcţionarilor publici în cadrul DAS Baia Mare;
30. Stabileşte salariile de bază precum şi alte drepturi salariale ale personalului din aparatul propriu la angajare, promovare, sau urmare a altor dispoziţii legale în materie;
31. Stabileşte cuantumul sporurilor de natură salarială în conformitate cu actele normative în vigoare;
32. Întocmeşte statele de plată pentru drepturile băneşti cuvenite salariaţilor DAS Baia Mare sau a persoanelor din afara unităţii (reprezentanti ANFP), cu respectarea legislaţiei în vigoare;
33. Întocmeşte şi depune în termen declaraţiile lunare, trimestriale sau anuale aferente salariilor cu respectarea legislaţiei în vigoare;
34. Întocmeşte şi depune situaţiile statistice privind numărul mediu al salariaţilor, veniturile salariale, conform legislaţiei în vigoare;
35. Urmărește încadrarea cheltuielilor de personal pe fiecare subdiviziune bugetară din bugetul de venituri și cheltuieli aprobat, astfel încât plata să fie cea corectă și să corespundă naturii cheltuielilor respective;
36. Propune repartizarea pe trimestre a cheltuielilor de personal conform Legii anuale a bugetului de stat;
37. La solicitarea salariaţilor, eliberează adeverinţele referitoare la veniturile încasate sau contribuţiile virate la bugetul de stat sau bugetele fondurilor speciale;
38. Asigură şi monitorizează aplicarea prevederilor Ordinului Preşedintelui ANFP nr. 4500/2008 pentru stabilirea unui cadru unitar privind metodele de completare si transmitere a datelor si informaţiilor referitoare la respectarea normelor de conduita de către funcţionarii publici și la implementarea procedurilor disciplinare;
39. Asigură şi monitorizează aplicarea prevederilor Codului de conduită a funcţionarilor publici și al personalului contractual în cadrul DAS Baia Mare;

40. Participă la elaborarea Codului de Conduită propriu pentru funcționarii publici al DAS Baia Mare;
41. Întocmeşte rapoarte trimestriale privind respectarea normelor de conduită de către funcţionarii publici din cadrul DAS Baia Mare, conform legislaţiei in vigoare;
42. Transmite rapoarte, la termenele şi în forma standard stabilite de către diferite unități solicitante, conform legislaţiei în vigoare;
43. Realizează propuneri privind programul de formare şi perfecţionare profesională a funcţionarilor publici şi a personalului contractual din cadrul DAS Baia Mare, aprobat de conducere şi urmăreşte aducerea la îndeplinire a acestui program;
44. Realizează demersurile legale în ceea ce privește organizarea și coordonarea activității de formare profesională și îndrumare metodologică pentru personalul DAS Baia Mare;
45. Asigură întocmirea, verificarea şi centralizarea monitorizării cheltuielilor de personal;
46. Întocmeşte rapoartele specifice și chestionarele statistice;
47. Gestionează și evidențiază emiterea, actualizarea și arhivarea diferitelor documente și acte, ordine, decizii, instrucțiuni, adeverințe de salarii, concedii de odihnă și medicale, condici de prezență, pontaje, fișe de evaluare a performanțelor profesionale individuale, fișe de post, procese verbale, note de lichidare, contractele de muncă ale salariaților, Registrul de evidență a salariaților;
48.  Întocmește, reactualizează si gestionează documentele legate de controlul intern managerial de la nivelul Biroului  Resurse Umane, respectiv: proceduri operaționale, registrul riscurilor, graficul de circulație al documentelor, raportările legate de controlul intern managerial cu respectarea prevederilor legale;
49. Respectă termenele de raportare a datelor specifice în activitatea de resurse umane, organizare, salarizare, evaluare, perfecționare;
50. Asigură confidențialitatea informațiilor gestionate la nivelul biroului;
51. Asigură păstrarea documentelor din cadrul compartimentului şi transmite documente către arhivă pentru păstrare în termenele stabilite de lege.
52. Asigură evidenţa şi păstrarea documentelor şi a corespondenţei primite;
53. Urmăreşte respectarea termenelor de întocmire şi prezentare a materialelor solicitate;
54. Realizeaza legatura dintre angajati și medicina muncii;

 

 B.  Compartiment juridic

 

  • colaborează şi acordă consultanţă juridică tuturor compartimentelor din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială, precum şi persoanelor fizice beneficiare ale serviciilor DAS;
  • redactează proiecte de hotărâri, referate şi rapoarte de specialitate, decizii, dispoziţii, regulamente, ordine, instrucţiuni, precum şi alte acte privind activitatea juridică a DAS;
  • avizează asupra legalităţii măsurilor care urmează a fi luate în desfăşurarea activităţii, precum şi asupra oricăror acte care pot angaja răspunderea patrimonială a DAS;
  • întocmeşte contracte de servicii, furnizare, lucrări sau orice alte acte cu caracter juridic, în legătură cu activitatea instituţiei – orice fel de modele de contracte, în funcţie de raporturile contractuale ale DAS;
  • vizează de legalitate contractele de închiriere, acte aditionale şi somaţiile referitoare la locuinţele sociale aflate în administrarea DAS;
  • reprezintă interesele instituţiei în instanţele judecătoreşti, ori în faţa oricăror autorităţi, precum şi în relaţiile cu terţii, persoane fizice şi juridice, pe baza delegaţiei emisă de Directorul General;
  • sprijină Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor în vederea înregistrării tardive a minorilor neînregistraţi în termen de 1 lună de la naştere, proveniţi din familii defavorizate şi centre de primire în regim de urgenţă;
  • întocmesc dosarele şi înaintează acţiunile judecătoreşti pentru recuperarea sumelor restante aferente chiriei şi utilităţilor locuinţelor sociale, precum şi pentru evacuarea beneficiarilor care ocupă în mod abuziv aceste spaţii;
  • aplică viză de legalitate pe Deciziile emise de conducătorul instituţiei, pe contractele de achiziţii publice din cadrul DAS preum şi pe contractele de prestări a serviciilor sociale pentru beneficiarii înscrişi în Centrele sociale din structura DAS;
  • acordă consiliere juridică de specialitate atât personalului angajat cât şi beneficiarilor DAS;
  • îndrumă logistic activitatea de arhivare a documentelor instituţiei şi menţine o relaţie de bună colaborare cu Instituţia Arhivelor Judeţene;
  • îndeplineşte atribuţii privind implementarea şi funcţionarea sistemului de management al calităţii pentru îmbunătăţirea satisfacţiei beneficiarilor DAS, cu respectarea prevederilor aplicabile din Standardul de Referinţă ISO 9001-2008 şi a legislaţiei de specialitate în vigoare;
  • respectă normele de protecţie a muncii şi P.S.I în cadrul compartimentului;
  • îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, la dispoziţia expresă a directorului general şi a directorului general adjunct;
  • răspund la solicitările/petițiile venite de la alte instituții (CNCD, Avocatul Poporului, ONG-uri, etc)
  • întocmeşte contractele de voluntariat, la cererea aprobată de către Directorul General, a persoanelor care doresc să desfăşoare astfel de activităţi în cadrul structurii organizatorice a instituţiei.

C. Compartiment Autoritate Tutelară

-preluarea şi înregistrarea solicitărilor instanţelor judecătoreşti şi a notarilor publici, în Registrul special al Compartimentului;

-efectuarea anchetelor sociale pentru dosarele de indemnizaţie creştere copil, în cazul familiilor consensuale;

-Obţinerea de informaţii corecte prin deplasarea în teren la domiciliul părţilor, în vederea emiterii anchetei sociale care să evidenţieze situaţia sociala şi financiară a părinţilor, precum şi starea din punct de vedere psihologic al relaţiei copil – parinte, în cazul proceselor de divorţ cu copii;

-Transmiterea anchetei sociale la dosarul cauzei instrumentat de instanţa judecătorească pentru termenul de judecată sau în termenul general de 30 de zile;

-Efectuarea anchetelor sociale în cauzele privind stabilirea programului de vizitare a minorului/minorilor (minori cu părinţi divorţaţi sau care convieţuiesc în concubinaj)

-Până la intrarea în vigoare a prevedrilor art. 229 alin. (1) din Legea 71/2011, conform cărora atribuţiilor instanţei de tutela referitoare la exercitarea tutelei cu privire la bunurile minorului sau, după caz, cu privire la supravegherea modului în care tutorele administrează bunurile minorului revin autorităţii tutelare, conform Legii 60/2012 privind modificarea OUG 79/2011 pentru reglementarea unor măsuri necesare intrării în vigoare a legii 287/2009 – Codul Civil;

-Până la intrarea în vigoare a reglementarii prevăzute la art. 229 alin. (1) din Legea 71/2011, conform cărora, numirea curatorului special care îl asista sau îl reprezintă pe minor la încheierea actelor de dispoziţie sau la dezbaterea procedurii succesorale se face, de îndată, de autoritatea tutelară, la cererea notarului public;

-numirea curatorului special, prin redactarea Dispoziţiei de primar, pentru persoanele bolnave psihic până la punerea lor sub interdicţie prin Sentinţă judecătorească;

-efectuarea în teren a anchetelor sociale solicitate de Organele de poliţie şi Parchet;

-aplicarea modificărilor la Legea 272 din 2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, prin Legea 257 din 2013.

D. Compartiment Relaţii cu publicul

Atribuţii de evidenţă şi informare:

-înregistrează şi ţine evidenţa cererilor, sesizărilor, reclamaţiilor, propunerilor şi scrisorilor persoanelor fizice şi juridice, adresate instituţiei sub formă de corespondenţă, pe care o primeşte sub semnătură, de la curier sau de la poştaş;

-asigura repartizarea documentelor potrivit rezoluţiilor redactate de directorul general al serviciului public;

-oferă informaţii privind modalitatea de a obţine documente, avize, aprobări care intra în sfera de competentă a compartimentelor din structura organizatorică a Direcției de Asistență Socială preia şi distribuie mapele cu corespondenţa între serviciile instituţiei;

-asigura confidenţialitatea datelor şi actelor deţinute de Direcția de Asistență Socială

-descărcă electronic corespondenţa provenită prin CIC – ul Primăriei Baia Mare;

-asigură circuitul documentelor create de structurile organizatorice ale DAS şi destinate serviciilor din cadrul Primăriei Baia Mare;

-asigură promovarea activităţilor DAS pe site-ul instituţiei;

-respecta normele de protecţie a muncii şi P.S.I în cadrul compartimentului;

-îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, la dispoziţia expresă a directorului general.

E. Compartiment Achiziţii Publice

a)         intreprinde demersurile necesare pentru inregistrarea, reinnoirea, recuperarea inregistrarii auroritatii contractante in SEAP sau recuperarea certificatului digital, daca  este cazul;

b)         elaboreaza si dupa caz actualizeaza, pe baza necesitatilor transmise de celelalte compartimente ale autoritatii contractante, programul anual al achizitiilor publice si daca este cazul, strategia anuala de achizitii ;

c)         elaboreaza sau, dupa caz, coordoneaza activitatea de elaborare a documentatiei de atribuire si a strategiei de contractare, in cazul organizarii unui concurs de solutii, a documentatiei de concurs si a strategiei de contracrare, pe baza necesitatilor transmise de compartimentele de specialitate;

d)         indeplineste obligatiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevazute de Lege

e)         aplica si finalizeaza procedurile de atribuire;

f)         realizeaza achizitiile directe;

g)         constituie si pastreaza dosarul achizitiei  publice .

Achizitiile publice realizate in anul 2021  sunt atasate in Anexa IV.

F. Compartiment investitii

Compartimentul Investiții are ca misiune și obiective:

-Cunoașterea cadrului legislativ în domeniu și cunoașterea normativelor tehnice specifice și a modificărilor care sunt aduse acestora.

-Identificarea obiectivelor ce necesită consolidare, modernizare, restaurare sau construire.

-Transmiterea către Compartimentul Achiziții Publice a informațiilor și documentelor necesare achiziției de servicii sau lucrări pentru derularea investițiilor.

-Orice alte activități necesare inițierii desfășurării investițiilor.

-Ținerea evidențelor privind derularea lucrărilor de consolidare, modernizare, restaurare sau construire:

-Solicitările existente;

-Numărul obiectivelor de investiții;

-Stadiul în care se află fiecare investiție;

-Orice alte evidențe necesare unei bune cunoașteri a stadiului obiectivelor de investiții;

-Urmărirea în teren a derulării lucrărilor de consolidare, modernizare, restaurare sau construire.Preluarea informațiilor furnizate de constructor, proiectant, diriginte de șantier și a cerințelor acestora, informarea factorilor răspunzători de derularea contractelor și redactarea răspunsurilor, unde este cazul;

-Întocmirea și transmiterea situațiilor prevăzute de lege către autoritățile publice locale;

-Preluarea sesizărilor cu tematică specifică și redactarea răspunsurilor către petenți, ținerea evidenței acestora;

-Verificarea situațiilor de lucrări;

-Întocmirea referatelor de necesitate pentru servicii, lucrări;

-Întocmirea materialelor solicitate de primar referitoare la stadiul lucrărilor de investiții;

-Întocmirea proceselor verbale de recepție la terminarea lucrărilor și a recepțiilor finale;

-Întocmirea notelor justificative pentru lucrările suplimentare;

-Întocmirea caietelor de sarcini premergătoare inițierii procedurii de atribuire;

-Participarea la evaluarea ofertelor în cadrul comisiilor de licitație.