Serviciul Juridic și Resurse Umane

A. Biroul Resurse Umane

1. Face propuneri pentru elaborarea proiectului de buget pentru cheltuieli de personal în ceea ce priveşte numărul de posturi pe structura DAS Baia Mare;
2. Întocmeşte şi supune spre aprobarea Direcorului General al DAS Baia Mare planul de ocupare al funcţiilor publice pentru DAS Baia Mare, conform prevederilor legale;
3. Realizează studii şi analize privind numărul şi structura de funcţii pentru DAS Baia Mare, în scopul optimizării activităţii compartimentelor de specialitate;
4. Întocmeşte şi supune spre aprobare organigrama şi statul de funcţii al DAS Baia Mare;
5. Participă la elaborarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pe baza ROF cadru şi a Regulamentului Intern al DAS Baia Mare;
6. Urmăreşte întocmirea fişei postului pentru personalul DAS Baia Mare, colaborând în acest sens cu toate serviciile și compartimentele DAS Baia Mare responsabile pentru realizarea fişei postului pentru personalul din structura proprie;
7. Ţine evidenţa funcţiilor publice şi a tuturor funcţionarilor publici din cadrul DAS Baia Mare, pe portalul de management, conform instrucţiunilor ANFP;
8. Reactualizează permanent portalul de evidență și management de la nivelul ANFP pentru personalul propriu al DAS Baia Mare  şi răspunde pentru asigurarea corelației între portal, statul de funcţii şi actele administrative;
9. Întocmeşte documentaţia legală pentru organizarea, desfășurarea și participarea la concursurile organizate pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante din cadrul instituției;
10. Participă la organizarea și coordonarea activităților de recrutare și selectare a personalului;
11. Derulează activitățile specifice managementului funcției publice, respectiv a managementului de natură contractuală;
12.Transmite Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici modificările intervenite în situaţia funcţionarilor publici, conform legii şi orice altă situaţie solicitată;
13.Transmite modificările intervenite în structura posturilor către MFP, ANFP şi alte autorităţi ale administraţiei publice, conform prevederilor legale în vigoare;
14. Colaborează direct cu ANFP în domeniul gestionării resurselor umane şi a funcţiilor publice în cadrul sistemului asigurărilor de sănătate, urmărind respectarea principiilor legale care stau la baza funcţiilor publice şi carierei funcţionarilor publici;
15. Asigură monitorizarea activităţii de evaluare anuală a activităţii funcţionarilor publici, și a personalului contractual al DAS Baia Mare;
16. Asigură gestionarea sistemului de evaluare a performanţelor individuale şi de stabilire a salariilor de bază urmărind aplicarea legislaţiei privind stabilirea drepturilor salariale de către DAS Baia Mare;
17. Asigură îndeplinirea măsurilor de executare, modificare, suspendare sau încetare a raporturilor de serviciu a funcţionarilor publici, conform prevederilor legale;
18. Întocmeşte deciziile de încadrare/numire, promovare, precum şi a celor ce vizează orice altă modificare a clauzelor contractului de muncă, şi/sau de modificare a raporturilor de serviciu şi le comunică salariaţilor;
19. Asigură primirea şi păstrarea declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese, precum transmiterea către Agenţia Naţională de Integritate (ANI), conform legii;
20. Asigură păstrarea şi completarea registrului declaraţiilor de avere, respectiv declarații de interese;
21. Realizează propuneri privind promovarea personalului DAS Baia Mare, având în vedere cerinţele specifice de ocupare prevăzute de lege, necesităţile DAS Baia Mare, standardele şi performanţele profesionale individuale ale personalului (în condiţiile legii);
22. Eliberează legitimaţiile de serviciu pentru salariaţii DAS Baia Mare;
23. Întocmeşte documente pentru personalul DAS Baia Mare în vederea pensionării, cu respectarea legislaţiei în vigoare;
24. Gestionează dosarele profesionale ale funcţionarilor publici în condiţiile prevederilor HG nr. 432/2004 privind dosarul profesional al funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare;
25. Verifică documentele necesare în vederea stabilirii drepturilor de acordare a concediilor de odihnă, concediilor pentru incapacitate temporară de muncă şi a altor concedii, pentru salariaţii DAS Baia Mare;

26. Organizeaza programarea anuală a concediilor de odihnă;
27. Întocmeşte documentaţia specifică conform legislaţiei în vigoare, pentru verificarea cunoştinţelor profesionale ale salariaţilor DAS Baia Mare (prin examinare, testare, concurs), şi asigură legătura cu persoanele din afara unităţii privind cererile de angajare, în condiţiile legii;
28. Asigură evidenţa la zi operativă a datelor personalului DAS Baia Mare (funcţionari publici şi personal contractual);
29. Asigură monitorizarea aplicării legislaţiei privind funcţia publică şi a funcţionarilor publici în cadrul DAS Baia Mare;
30. Stabileşte salariile de bază precum şi alte drepturi salariale ale personalului din aparatul propriu la angajare, promovare, sau urmare a altor dispoziţii legale în materie;
31. Stabileşte cuantumul sporurilor de natură salarială în conformitate cu actele normative în vigoare;
32. Întocmeşte statele de plată pentru drepturile băneşti cuvenite salariaţilor DAS Baia Mare sau a persoanelor din afara unităţii (reprezentanti ANFP), cu respectarea legislaţiei în vigoare;
33. Întocmeşte şi depune în termen declaraţiile lunare, trimestriale sau anuale aferente salariilor cu respectarea legislaţiei în vigoare;
34. Întocmeşte şi depune situaţiile statistice privind numărul mediu al salariaţilor, veniturile salariale, conform legislaţiei în vigoare;
35. Urmărește încadrarea cheltuielilor de personal pe fiecare subdiviziune bugetară din bugetul de venituri și cheltuieli aprobat, astfel încât plata să fie cea corectă și să corespundă naturii cheltuielilor respective;
36. Propune repartizarea pe trimestre a cheltuielilor de personal conform Legii anuale a bugetului de stat;
37. La solicitarea salariaţilor, eliberează adeverinţele referitoare la veniturile încasate sau contribuţiile virate la bugetul de stat sau bugetele fondurilor speciale;
38. Asigură şi monitorizează aplicarea prevederilor Ordinului Preşedintelui ANFP nr. 4500/2008 pentru stabilirea unui cadru unitar privind metodele de completare si transmitere a datelor si informaţiilor referitoare la respectarea normelor de conduita de către funcţionarii publici și la implementarea procedurilor disciplinare;
39. Asigură şi monitorizează aplicarea prevederilor Codului de conduită a funcţionarilor publici și al personalului contractual în cadrul DAS Baia Mare;

40. Participă la elaborarea Codului de Conduită propriu pentru funcționarii publici al DAS Baia Mare;
41. Întocmeşte rapoarte trimestriale privind respectarea normelor de conduită de către funcţionarii publici din cadrul DAS Baia Mare, conform legislaţiei in vigoare;
42. Transmite rapoarte, la termenele şi în forma standard stabilite de către diferite unități solicitante, conform legislaţiei în vigoare;
43. Realizează propuneri privind programul de formare şi perfecţionare profesională a funcţionarilor publici şi a personalului contractual din cadrul DAS Baia Mare, aprobat de conducere şi urmăreşte aducerea la îndeplinire a acestui program;
44. Realizează demersurile legale în ceea ce privește organizarea și coordonarea activității de formare profesională și îndrumare metodologică pentru personalul DAS Baia Mare;
45. Asigură întocmirea, verificarea şi centralizarea monitorizării cheltuielilor de personal;
46. Întocmeşte rapoartele specifice și chestionarele statistice;
47. Gestionează și evidențiază emiterea, actualizarea și arhivarea diferitelor documente și acte, ordine, decizii, instrucțiuni, adeverințe de salarii, concedii de odihnă și medicale, condici de prezență, pontaje, fișe de evaluare a performanțelor profesionale individuale, fișe de post, procese verbale, note de lichidare, contractele de muncă ale salariaților, Registrul de evidență a salariaților;
48.  Întocmește, reactualizează si gestionează documentele legate de controlul intern managerial de la nivelul Biroului  Resurse Umane, respectiv: proceduri operaționale, registrul riscurilor, graficul de circulație al documentelor, raportările legate de controlul intern managerial cu respectarea prevederilor legale;
49. Respectă termenele de raportare a datelor specifice în activitatea de resurse umane, organizare, salarizare, evaluare, perfecționare;
50. Asigură confidențialitatea informațiilor gestionate la nivelul biroului;
51. Asigură păstrarea documentelor din cadrul compartimentului şi transmite documente către arhivă pentru păstrare în termenele stabilite de lege.
52. Asigură evidenţa şi păstrarea documentelor şi a corespondenţei primite;
53. Urmăreşte respectarea termenelor de întocmire şi prezentare a materialelor solicitate;
54. Realizeaza legatura dintre angajati și medicina muncii;

 

 B.  Compartiment juridic

 

  • colaborează şi acordă consultanţă juridică tuturor compartimentelor din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială, precum şi persoanelor fizice beneficiare ale serviciilor DAS;
  • redactează proiecte de hotărâri, referate şi rapoarte de specialitate, decizii, dispoziţii, regulamente, ordine, instrucţiuni, precum şi alte acte privind activitatea juridică a DAS;
  • avizează asupra legalităţii măsurilor care urmează a fi luate în desfăşurarea activităţii, precum şi asupra oricăror acte care pot angaja răspunderea patrimonială a DAS;
  • întocmeşte contracte de servicii, furnizare, lucrări sau orice alte acte cu caracter juridic, în legătură cu activitatea instituţiei – orice fel de modele de contracte, în funcţie de raporturile contractuale ale DAS;
  • vizează de legalitate contractele de închiriere, acte aditionale şi somaţiile referitoare la locuinţele sociale aflate în administrarea DAS;
  • reprezintă interesele instituţiei în instanţele judecătoreşti, ori în faţa oricăror autorităţi, precum şi în relaţiile cu terţii, persoane fizice şi juridice, pe baza delegaţiei emisă de Directorul General;
  • sprijină Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor în vederea înregistrării tardive a minorilor neînregistraţi în termen de 1 lună de la naştere, proveniţi din familii defavorizate şi centre de primire în regim de urgenţă;
  • întocmesc dosarele şi înaintează acţiunile judecătoreşti pentru recuperarea sumelor restante aferente chiriei şi utilităţilor locuinţelor sociale, precum şi pentru evacuarea beneficiarilor care ocupă în mod abuziv aceste spaţii;
  • aplică viză de legalitate pe Deciziile emise de conducătorul instituţiei, pe contractele de achiziţii publice din cadrul DAS preum şi pe contractele de prestări a serviciilor sociale pentru beneficiarii înscrişi în Centrele sociale din structura DAS;
  • acordă consiliere juridică de specialitate atât personalului angajat cât şi beneficiarilor DAS;
  • îndrumă logistic activitatea de arhivare a documentelor instituţiei şi menţine o relaţie de bună colaborare cu Instituţia Arhivelor Judeţene;
  • îndeplineşte atribuţii privind implementarea şi funcţionarea sistemului de management al calităţii pentru îmbunătăţirea satisfacţiei beneficiarilor DAS, cu respectarea prevederilor aplicabile din Standardul de Referinţă ISO 9001-2008 şi a legislaţiei de specialitate în vigoare;
  • respectă normele de protecţie a muncii şi P.S.I în cadrul compartimentului;
  • îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, la dispoziţia expresă a directorului general şi a directorului general adjunct;
  • răspund la solicitările/petițiile venite de la alte instituții (CNCD, Avocatul Poporului, ONG-uri, etc)
  • întocmeşte contractele de voluntariat, la cererea aprobată de către Directorul General, a persoanelor care doresc să desfăşoare astfel de activităţi în cadrul structurii organizatorice a instituţiei.

C. Compartiment Autoritate Tutelară

-preluarea şi înregistrarea solicitărilor instanţelor judecătoreşti şi a notarilor publici, în Registrul special al Compartimentului;

-efectuarea anchetelor sociale pentru dosarele de indemnizaţie creştere copil, în cazul familiilor consensuale;

-Obţinerea de informaţii corecte prin deplasarea în teren la domiciliul părţilor, în vederea emiterii anchetei sociale care să evidenţieze situaţia sociala şi financiară a părinţilor, precum şi starea din punct de vedere psihologic al relaţiei copil – parinte, în cazul proceselor de divorţ cu copii;

-Transmiterea anchetei sociale la dosarul cauzei instrumentat de instanţa judecătorească pentru termenul de judecată sau în termenul general de 30 de zile;

-Efectuarea anchetelor sociale în cauzele privind stabilirea programului de vizitare a minorului/minorilor (minori cu părinţi divorţaţi sau care convieţuiesc în concubinaj)

-Până la intrarea în vigoare a prevedrilor art. 229 alin. (1) din Legea 71/2011, conform cărora atribuţiilor instanţei de tutela referitoare la exercitarea tutelei cu privire la bunurile minorului sau, după caz, cu privire la supravegherea modului în care tutorele administrează bunurile minorului revin autorităţii tutelare, conform Legii 60/2012 privind modificarea OUG 79/2011 pentru reglementarea unor măsuri necesare intrării în vigoare a legii 287/2009 – Codul Civil;

-Până la intrarea în vigoare a reglementarii prevăzute la art. 229 alin. (1) din Legea 71/2011, conform cărora, numirea curatorului special care îl asista sau îl reprezintă pe minor la încheierea actelor de dispoziţie sau la dezbaterea procedurii succesorale se face, de îndată, de autoritatea tutelară, la cererea notarului public;

-numirea curatorului special, prin redactarea Dispoziţiei de primar, pentru persoanele bolnave psihic până la punerea lor sub interdicţie prin Sentinţă judecătorească;

-efectuarea în teren a anchetelor sociale solicitate de Organele de poliţie şi Parchet;

-aplicarea modificărilor la Legea 272 din 2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, prin Legea 257 din 2013.

D. Compartiment Relaţii cu publicul

Atribuţii de evidenţă şi informare:

-înregistrează şi ţine evidenţa cererilor, sesizărilor, reclamaţiilor, propunerilor şi scrisorilor persoanelor fizice şi juridice, adresate instituţiei sub formă de corespondenţă, pe care o primeşte sub semnătură, de la curier sau de la poştaş;

-asigura repartizarea documentelor potrivit rezoluţiilor redactate de directorul general al serviciului public;

-oferă informaţii privind modalitatea de a obţine documente, avize, aprobări care intra în sfera de competentă a compartimentelor din structura organizatorică a Direcției de Asistență Socială preia şi distribuie mapele cu corespondenţa între serviciile instituţiei;

-asigura confidenţialitatea datelor şi actelor deţinute de Direcția de Asistență Socială

-descărcă electronic corespondenţa provenită prin CIC – ul Primăriei Baia Mare;

-asigură circuitul documentelor create de structurile organizatorice ale DAS şi destinate serviciilor din cadrul Primăriei Baia Mare;

-asigură promovarea activităţilor DAS pe site-ul instituţiei;

-respecta normele de protecţie a muncii şi P.S.I în cadrul compartimentului;

-îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, la dispoziţia expresă a directorului general.

E. Compartiment Achiziţii Publice

a)         intreprinde demersurile necesare pentru inregistrarea, reinnoirea, recuperarea inregistrarii auroritatii contractante in SEAP sau recuperarea certificatului digital, daca  este cazul;

b)         elaboreaza si dupa caz actualizeaza, pe baza necesitatilor transmise de celelalte compartimente ale autoritatii contractante, programul anual al achizitiilor publice si daca este cazul, strategia anuala de achizitii ;

c)         elaboreaza sau, dupa caz, coordoneaza activitatea de elaborare a documentatiei de atribuire si a strategiei de contractare, in cazul organizarii unui concurs de solutii, a documentatiei de concurs si a strategiei de contracrare, pe baza necesitatilor transmise de compartimentele de specialitate;

d)         indeplineste obligatiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevazute de Lege

e)         aplica si finalizeaza procedurile de atribuire;

f)         realizeaza achizitiile directe;

g)         constituie si pastreaza dosarul achizitiei  publice .

Achizitiile publice realizate in anul 2021  sunt atasate in Anexa IV.

F. Compartiment investitii

Compartimentul Investiții are ca misiune și obiective:

-Cunoașterea cadrului legislativ în domeniu și cunoașterea normativelor tehnice specifice și a modificărilor care sunt aduse acestora.

-Identificarea obiectivelor ce necesită consolidare, modernizare, restaurare sau construire.

-Transmiterea către Compartimentul Achiziții Publice a informațiilor și documentelor necesare achiziției de servicii sau lucrări pentru derularea investițiilor.

-Orice alte activități necesare inițierii desfășurării investițiilor.

-Ținerea evidențelor privind derularea lucrărilor de consolidare, modernizare, restaurare sau construire:

-Solicitările existente;

-Numărul obiectivelor de investiții;

-Stadiul în care se află fiecare investiție;

-Orice alte evidențe necesare unei bune cunoașteri a stadiului obiectivelor de investiții;

-Urmărirea în teren a derulării lucrărilor de consolidare, modernizare, restaurare sau construire.Preluarea informațiilor furnizate de constructor, proiectant, diriginte de șantier și a cerințelor acestora, informarea factorilor răspunzători de derularea contractelor și redactarea răspunsurilor, unde este cazul;

-Întocmirea și transmiterea situațiilor prevăzute de lege către autoritățile publice locale;

-Preluarea sesizărilor cu tematică specifică și redactarea răspunsurilor către petenți, ținerea evidenței acestora;

-Verificarea situațiilor de lucrări;

-Întocmirea referatelor de necesitate pentru servicii, lucrări;

-Întocmirea materialelor solicitate de primar referitoare la stadiul lucrărilor de investiții;

-Întocmirea proceselor verbale de recepție la terminarea lucrărilor și a recepțiilor finale;

-Întocmirea notelor justificative pentru lucrările suplimentare;

-Întocmirea caietelor de sarcini premergătoare inițierii procedurii de atribuire;

-Participarea la evaluarea ofertelor în cadrul comisiilor de licitație.