Compartiment Financiar Contabilitate

Compartiment Financiar Contabilitate

a) asigură organizarea şi desfăşurarea activităţii financiar contabile în conformitate cu dispoziţiile legale;
b) urmăreşte, periodic, realizarea în bune condiţii a indicatorilor financiari aprobaţi prin bugetul de venituri şi cheltuieli precum şi respectarea disciplinei financiare;
c) asigură întocmirea documentelor de planificare financiară potrivit metodologiei în vigoare, în colaborare cu şefii serviciilor şi compartimentelor din cadrul instituţiei, urmărind utilizarea eficientă a mijloacelor financiare puse la dispoziţie;
d) asigură plata integrală şi la timp a drepturilor băneşti ale personalului şi dispune sau propune măsuri, potrivit legii, pentru soluţionarea cererilor, reclamaţiilor şi sesizărilor referitoare la calcularea şi plata acestora;
e) urmăreşte vărsarea, la termen şi în cuantumurile stabilite, a sumelor ce constituie venituri bugetare ori obligaţii către alte persoane fizice şi juridice;
f) raportează, lunar, situaţia privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli şi situaţia efectivelor şi a realizării fondului de salarii, pe elemente componente, la termenele ordonate;
g) face propuneri de modificări de alocaţii bugetare, pe care le înaintează consiliului local;
h) organizează contabilitatea cheltuielilor finanţate din mijloace bugetare şi fonduri cu destinaţie specială, prin care se asigură evidenţa plăţilor de casă, cât şi a cheltuielilor efective pe structura clasificaţiei bugetare;
i) răspunde de folosirea eficientă a sumelor primite de la buget şi a priorităţilor de finanţare, de ţinerea la zi a evidenţelor contabile şi a indicatorilor programului de cheltuieli aprobaţi, precum şi de prezentarea la termen a situaţiilor financiare trimestriale şi anuale şi a altor purtători de informaţii;
j) analizează şi avizează documentaţia aferentă cu ocazia organizării licitaţiilor, perfectării unor contracte sau lansării unor comenzi, prin care se angajează patrimoniul instituţiei cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare;
k) urmăreşte execuţia contractelor comerciale semnate de instituţie, la termenele şi în condiţiile contractual
l) asigură întocmirea, prelucrarea şi ţinerea în actualitate a procedurilor operaţionale scrise, emise în reglementarea activităţii specifice;
m) întocmeşte documentaţia specifică privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale ale instituţiei, îndrumă şi controlează modul de punere în aplicare a acestora;
n) propune efectuarea inventarierii la termenele stabilite şi în conformitate cu dispoziţiile legale;
o) îndeplineşte sarcinile ce îi revin pentru păstrarea integrităţii patrimoniului şi recuperarea operativă a prejudiciilor cauzate instituţiei şi a altor debite;
p) asigură întocmirea, circulaţia şi păstrarea documentelor justificative şi contabile, precum şi gestionarea, folosirea şi evidenţa formularelor cu regim special în conformitate cu dispoziţiile legale;
q) aduce la cunoştinţă personalului, în părţile ce-l privesc, dispoziţiile actelor normative din domeniul activităţii financiar-contabile;
r) asigură îndeplinirea sarcinilor de competenţa sa cu privire la exercitarea controlului financiar preventiv şi a celui ierarhic operativ-curent;
s) efectuează operaţiunile de încasări şi plăţi în conformitate cu dispoziţiile legale;
t) întocmeşte, ţine evidenţa şi asigură avizarea documentelor contabile primare privind existenţa şi mişcarea bunurilor din patrimoniul instituţiei.
u) răspunde de buna organizare şi desfăşurare a activităţii de casierie în vederea asigurării gospodăririi raţionale a mijloacelor băneşti şi a apărării integrităţii avutului obştesc;
v) îndeplineşte orice alte atribuţii încredinţate de conducerea instituţiei sau rezultate din legi şi alte acte normative

Compartiment Administrativ şi Patrimoniu

Compartiment Administrativ şi Patrimoniu
a) gestionează, monitorizează şi distribuie funcţie de cerinţele celorlalte compartimente, bunuri materiale, mijloace fixe şi obiecte de inventar, aflate în administrare, aplicând legislaţia aferentă;
b) prin personal desemnat, receptionează, semnează şi răspunde pentru conformitatea bunurilor sau serviciilor achiziţionate cu documentele care le însoţesc;
c) asigură spaţiile corespunzatoare pentru desfăşurarea în condiţii normale a activităţii personalului din toate compartimentele;
d) controlează modul de folosire a bunurilor mobile şi imobile;
e) se preocupă de respectarea normelor igienico sanitare, atât în incinta sediului Direcţiei de Asistenta Socială, precum şi a serviciilor aflate în alte locative, dar subordonate Direcţiei, prin angajaţii cu acest tip de atribuţii;
f) colaborează cu Serviciul Public Poliţia Locala pentru păstrarea ordinii pe durata desfăsurării programului de lucru;
g) efectuează împreuna cu Serviciul Financiar Contabil, inventarierea periodică, casarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;
h) asigură buna funcţionare a centralei termice, centralei telefonice, precum şi a celorlalte echipamente tehnice;
i) răspunde de necesarul de aprovizionare a materialelor şi rechizitelor de birou
j) face propuneri privind reparaţiile imobilelor din patrimoniu şi a instalaţiilor din dotare, urmărind executarea lor;
k) participă la recepţia finală;
l) ţine evidenţa şi asigură confecţionarea, gestionarea şi scoaterea din uz a ştampilelor şi a sigiliilor din dotarea proprie
m) urmareşte şi asigură desfăşurarea în bune condiţii a activităţii de transport pentru mijlocele din dotare;
n) organizează şi asigură accesul în institutie a personalului propriu şi a publicului;
o) asigură dotare cu materiale igienico-sanitare, a personalului de întreţinere;
p) întocmeşte referate de specialitate specifice activităţii compartimentului;
q) face propuneri pentru realizarea de cheltuieli bugetare privind întreţinerea şi buna funcţionare a activităţii instituţiei;
r) asigură verificarea şi confirmarea facturilor de prestare servicii şi toate facturile care au ca scop achiziţionare de bunuri şi servicii;
s) păstrează şi raspunde de carţile tehnice ale instalaţiilor din dotare, urmărind, conform registrului de intervenţii planificate ca la termenele scadente să se execute reparaţiile şi întreţinerea acestora, conform legislaţiei specifice;
t) programează autoturismele la verificarile tehnice obligatorii;
u) urmareşte încadrarea în consumurile specifice de carburanţi şi lubrifianţi a autoturismelor din parcul auto propriu, răspunde de: echiparea autoturismelor, de starea lor tehnică, dotarea cu mijloace de măsurare (corespunzatoare normelor tehnice în vigoare) a consumului, omologate şi sigilate;
v) urmăreşte rulajul echivalent pentru a putea schimba anvelope şi lubrifianti conform normativelor;
solicită încheierea de asigurări obligatorii RCA şi asigurări Casco pentru autoturismele şi persoanele care circulă.
w) întreţin parcul auto care deserveşte interesele Direcţiei de “Asistenta Socială “;
x) propune necesarul de resurse materiale pentru activitatea de igienă şi curăţenie în sediul DAS;
y) se preocupă de respectarea normelor igienico sanitare, asigurând curăţenia în incinta sediului Direcţiei de Asistenta Socială ;
z) respectă normele de protecţie a muncii şi P.S.I în cadrul compartimentului;
aa) propune necesarul de resurse materiale pentru activitatea de igienă şi curăţenie în sediul DAS;
bb) se preocupă de respectarea normelor igienico sanitare, asigurând curăţenia în incinta sediului Direcţiei de Asistenta Socială;

Compartiment Investiţii

Compartiment Investiţii
a) asigura necesarul de resurse materiale pentru buna funcţionare a activităţii curente a Direcţiei de “Asistenta Socială “;
b) întocmeşte referate de necesitate pentru achiziţionarea bunurilor şi asigurarea serviciilor necesare bunei funcţionări a activităţii Direcţiei de Asistenta Socială;
c) urmăreşte lucrările de reparaţii, recompartimentări, modernizări, precum şi orice lucrări executate de terţe persoane pentru Direcţiei de Asistenta Socială;
d) eliberează bunuri în conformitate cu dispoziţiile legii privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor;
e) asigură dotarea şi echiparea imobilelor cu mijloace de prevenire şi stingere a incendiilor, în concordanţă cu prevederile legale privind avizele de funcţionare necesare pentru fiecare imobil;
f) îndeplineşte orice alte atribuţii care îi revin potrivit legilor în vigoare, deciziilor directorului general şi care să servească bunei desfăşurări a Direcţiei de “Asistenta Socială “