Atribuțiile Centrului de Zi pentru Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copii:
a) susţine activităţii continue de prevenire, informare şi consiliere socială, juridică şi psihologică pentru copiii și familiile acestora/ reprezentanților legali afați în risc de separare, de abandon familial și școlar.
b) previne situațiile de abuz asupra copiilor prin evaluare, informarea și consiliere socială și psihoogică a copiilor și familiilor acestora
c) colaborează cu DGASPC, unități de învățământ, unități spitalicești , poliție în vederea reducerii riscului de separare a copiilor de părinți și a abandonului școlar
d) evidenţiează şi monitorizează toate cazurile de copii aflați în situație de risc identificate prin orice mijloc (sesizare scrisă, verbală, telefonică, autoreferire, etc.)
e) realizează activitatea de prevenire a separării copilului de familia sa prin identificarea şi evaluarea situaţiilor care impun acordarea de servicii pentru prevenirea separării copilului de familia sa;
f) asigură consilierea şi informarea familiilor cu copii în întreţinere asupra drepturilor şi obligaţiilor acestora, asupra drepturilor copilului şi asupra serviciilor disponibile pe plan local;
g) asigură şi urmăresc aplicarea măsurilor de prevenire şi combatere a consumului de alcool şi droguri, de prevenire şi combatere a violenţei în familie, precum şi a comportamentului delincvent;
h) urmăresc evoluţia dezvoltării copilului şi modul în care părinţii acestuia îşi exercită drepturile şi îşi îndeplinesc obligaţiile cu privire la copilul care a beneficiat de o măsură de protecţie specială şi a fost reintegrat în familia sa;
i) colaborează cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului în domeniul protecţiei copilului şi transmit acesteia toate datele şi informaţiile solicitate din acest domeniu;
j) colaborează cu Organisme Private Autorizate care se pot implică în acțiuni de prevenire a separării copiilor de familie și a abandonului școlar.
k) asigură consiliere generală şi suport emoţional pentru formarea relaţiei de ataşament a copilului în raport cu ceilalţi membrii ai familiei;
l) dezvoltă programe cu caracter comunitar, în scopul promovării sociale a persoanelor și comunităților;
m) întreprinde acţiuni de prevenire a oricărei forme de dependenţa prin acţiuni de identificare, ajutor, susţinere, informare, consiliere;
n) furnizează servicii și programe de dezvoltare a abilităților parentale;
o) oferă asistență clienţilor cu dificultăţi psihosociale, persoane cu probleme psihologice, de comportament, dependente de alcool, droguri, supuse abuzurilor din partea unor persoane, copii cu risc de separare de familie activităţi pentru atingerea următoarelor obiective:
- Schimbarea atitudinilor negative ale părinţilor față de naştere şi față de copil;
- Ameliorarea interacţiunilor disfuncţionale părinte-copil, menţinerea şi consolidarea relaţiilor parentale;
- Dezvoltarea unei relaţii de ataşament pozitive părinte-copil, îmbunătăţirea modurilor de comunicare părinte-copil;
- Dezvoltarea competentelor parentale;
- Conştientizarea de către familie a nevoilor psihologice şi afective ale nou-născutului.
- Sprijinirea familiei pentru a înţelege nevoile de îngrijire permanentă a copilului în familia sa;
- Depăşirea situaţiei de risc de separare a copilului de familie; evitarea alterării definitive a relaţiei părinte-copil;
- Ameliorarea dificultăţilor psihosociale care afectează relaţiile familiale;
- Depăşirea stărilor conflictuale intrafamiliale şi intergeneraționale;
- Ameliorarea tulburărilor de comportament şi a dependenţei (de alcool, de droguri, etc);
- Reducerea posibilelor stări de dependenţă faţă de Compartiment şi personalul lui.
- Respectă normele de protecţie a muncii şi P.S. I în cadrul Centrului.
Cine poate solicita acest serviciu
Persoane care se află în situațiile care pot duce la separarea copilului de familia sa:
- situația economică și condițiile de viață precare existente în mediul său familial și/sau în comunitate, cum ar fi sărăcia monetară sau sărăcia extremă;
- situația socială și mediul social necorespunzător, care pot exercita influențe nefaste asupra copilului;
- starea de sănătate a fiecărui membru de familie;
- nivelul de educație scăzut al familiei;
- mediul violent existent în familie, care poate afecta relațiile dintre adulți, dintre copii și dintre adulți și copii;
Copilul este considerat a fi în situație de risc și în anumite situații de vulnerabilitate cu care se confruntă el însuși, cum ar fi comportamentul delincvent, părăsirea repetată a domiciliului, consumul de alcool și de droguri, tentativă de suicid.
Evaluarea situației de risc a unui copil va fi realizată de către serviciul public de asistență socială de la domiciliul copilului și vor fi verificate următoarele aspecte:
- acoperirea nevoilor esențiale/ de bază, fizice, afective, intelectuale și sociale pentru dezvoltarea copilului, menținerea stării de sănătate și asigurarea securității sale fizice, a moralității și autonomiei specifice vârstei sale;
- calitatea relațiilor copilului cu părinții și capacitatea acestora de a se mobiliza în interesul copilului;
- impactul contextului familial și al mediului social asupra situației și dezvoltării copilului.
După evaluarea copilului și a familiei acestuia, se întocmește planul de servicii pentru o perioadă de cel puțin 12 luni. Planul de servicii contine servicii sociale, de sănătate, educaționale pentru copil și, în mod obligatoriu, servicii pentru părinți
Pașii ce trebuie urmați
- Depunere cerere
- Planificarea furnizării serviciilor sociale
Acte necesare
Unde se depun actele
Baia Mare, b-dul Republicii, nr 70 A și/sau Baia Mare, str. Dacia, nr 1
e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Program preluare/eliberare acte
Luni
|
Marti
|
Miercuri
|
Joi
|
Vineri
|
08:00 - 16:00
|
08:00 - 16:00
|
08:00 - 16:00
|
08:00 - 17:00
|
08:00 - 15:00
|
Pentru mai multe informații contactați: Serviciul Copil Familie si Persoane cu Dizabilități
Telefon: 0262 708 453