TELEFONUL VÂRSTNICULUI - o linie telefonică gratuită și confidențială, destinată vârstnicilor din România

TELEFONUL VÂRSTNICULUI, un serviciu social licențiat de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, este o linie telefonică gratuită și confidențială, destinată vârstnicilor din România. La numărul de telefon 0800 460 001 pot suna vârstnici care au nevoie de informare și consiliere socială, dar și dacă se simt singuri, din pricina izolării sociale foarte răspândite printre persoanele cu vârsta de peste 65 de ani.


Linia telefonică gratuită 0800 460 001 este disponibilă între orele 08.00 si 20.00, de luni până vineri și sâmbăta, între 08:00 și 16:00. Dincolo de ALO, o voce caldă și înțelegătoare oferă un răspuns și o vorbă bună persoanelor în vârstă, care au nevoie de o informație practică sau, pur și simplu, vor să stea de vorbă cu cineva care îi ascultă.
Proiectul, dezvoltat de Fundatia Regala Margareta a Romaniei, vine ca răspuns la problema îmbătrânirii populației, fenomen în creștere atât la nivel mondial și european, cât și la nivel național.


Linia telefonică se adresează în special persoanelor cu vârsta peste 65 de ani care:
– au nevoie de o informaţie utilă şi nu ştiu cui să i se adreseze;
– au nevoie de îndrumare către un serviciu social;
– se simt singuri şi doresc un prieten la celălalt capăt al firului;
- au fost sau pot fi abuzaţi şi ale căror drepturi au fost încălcate şi au nevoie de consiliere;
- doresc să se implice în viaţa comunităţii şi nu ştiu cum să o facă.
Totuşi, Telefonul Vârstnicului va răspunde tuturor celor ce doresc o informaţie sau cer un sfat în legătură cu un vârstnic cunoscut sau care vor să ajute ca voluntar pentru vârstnicii din România.


Telefonul Vârstnicului este o linie de ajutor confidenţială. Puteţi avea încredere că poveştile, emoţiile, tristeţile sau problemele vârstnicilor sunt respectate şi tratate cu grijă şi consideraţie.
E gratis! 0800.460.001 este o linie verde, apelabilă gratuit, pentru a ne asigura că vârstnicii ne pot contacta fără grija costurilor suplimentare.
La celălalt capăt al firului vor răspunde cu suflet persoane specializate şi special pregătite pentru a oferi cele mai bune informaţii, sfaturi şi sprijin moral.